צילום: מענדי קורנט

הרב מיכה הלוי בהודעה רשמית: “אתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל”

הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה ובעבר רב שכונת נחלת יצחק בתל אביב, הודיע היום (שלישי) על כוונתו להתמודד לתפקיד הרב הראשי לישראל. הרב הלוי, בעל ניסיון של כ-30 שנה ברבנות, ידוע בפעילותו הענפה לקידום אחדות ישראל ובגישתו המחברת בין קהילות שונות.

הרב הלוי הוא בוגר ישיבת מרכז הרב, נקרא על ידי הרב דרוקמן זצ”ל ללמד בישיבת אור עציון, ולאחר מכן הקים את ישיבת “עטרת נחמיה” בתל אביב, שכיום הוא עומד בראשה. לאחר נישואיו, בחר לשוב ולהתגורר בשכונת נחלת יצחק בתל אביב, עיר שהחלה להתרוקן מתושביה הדתיים. במהלך כהונתו בתל אביב, יזם פרויקטים רבים לחיזוק הקהילה הדתית בעיר ולקידום חיים משותפים של הציבורים השונים בשכנות טובה.

הרב הלוי הקים את עמותת “אביב התורה”, שפעלה לעודד משפחות של אנשי חינוך דתיים לגור בעיר ולהשתלב במוסדות החינוך הממלכתי-דתי. בנוסף, הוא הקים ישיבה גבוהה, מדרשה לנשים, תלמוד תורה לילדים, כולל לגמלאים ורשת גנים לגיל הרך בה לומדים יחד ילדים דתיים ושאינם דתיים.

יחד עם הרב יהודה סהלה, בוגר ישיבתו שמונה לרב יהודי אתיופיה בתל אביב-יפו, הקים הרב הלוי את פרויקט “עולים בהצלחה” המסייע בקליטת קהילת עולי אתיופיה בעיר. במסגרת זו, הקימו השניים גם בית מדרש להכשרת רבנים יוצאי אתיופיה.

לפני כ-13 שנים מונה הרב הלוי לרב העיר פתח תקווה, בהסכמה רחבה של כלל המפלגות הדתיות, החרדיות והלא דתיות בעיר. תחת הנהגתו, הפכה רבנות העיר לסמל של רבנות מאחדת ופעילה במיוחד. הרב ידוע בקשריו עם קהילות מכל החוגים ברחבי העיר, אליהן הוא מקפיד להגיע רגלית מדי שבת לדרשות ושיעורי תורה.

במהלך כהונתו, הוביל הרב הלוי תיקונים משמעותיים במערך הכשרות, כולל ניתוק הזיקה הכספית בין משגיחי הכשרות לבין בתי העסק המושגחים. הוא ידוע בכך שגם חלק ניכר מהציבור החרדי בעירו סומך על כשרותו.

יחד עם רעייתו יעל, הקים הרב מרכז למשפחה המקיים פעילות וכנסים לטובת תושבי העיר. מדי שנה בחודש אלול, עורך הרב הלוי את “מסע המושבה”, במסגרתו הוא מעביר שיחות ושיעורי תורה לקראת השנה החדשה בכ-100 מוקדים ברחבי העיר – בתי כנסת, בתי חולים, בתי אבות, משרדים ומפעלים.

בהכרזתו על ההתמודדות לתפקיד הרב הראשי, הדגיש הרב הלוי את חזונו לרבנות ראשית מאחדת ומחברת, הפועלת למען כלל ישראל ומגשרת בין מגזרים שונים בחברה הישראלית. הרב מבקש להביא את ניסיונו העשיר בחיבור קהילות ובפיתוח שירותי דת מותאמים לכלל הציבור לתפקיד הרב הראשי לישראל.

הרב מיכה הלוי, המועמד לתפקיד הרב הראשי לישראל: “אלה ימים של אחריות כבדה על עם ישראל. הרבנות הראשית אשר הוקמה על ידי הרב קוק לפני למעלה מ-100 שנה, מתבררת בימים אלה כעמוד השדרה האיתן של האומה שלנו. העם כעת זקוק לרבנות חזקה ונעימה. לאחר עשרות שנים ברבנות, למעלה מ-20 שנים ברבנות שכונת נחלת יצחק בתל אביב ולמעלה מעשור שנים ברבנות העיר פתח תקוה, למדתי כיצד לשאוב כוח מהציבור, כיצד להאיר, כיצד להאהיב את התורה וההוראה, את הצדקה והרווחה – והכל מתוך אמונה ואהבה לכל אחד ואחת מישראל. בעת הזו, אשר הלוחמים נמצאים בחזית, אתפלל לשלומם של כל חיילינו, לרפואתם השלמה של כל הפצועים ולהשבתם של אחינו ואחיותינו החטופים, שישובו בשלום לביתם”.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם