הרב הראשי לפ"ת, הגאון הרב מיכה הלוי

הרב מיכה הלוי, רב העיר פ”ת: להסתכל פנימה אל הטוב שבשכן

בסיום ברכת האילנות עם כניסתו של חודש ניסן, שיבח רבה של פתח תקווה את השכנות הקיימת בעיר בין כל חלקי עם ישראל וקרא להתחזק במיוחד בימים אלה בראיית הטוב שבבריות והטוב שבשכנינו מכל חלקי העם.

עם כניסתו של חודש ניסן, קיים רב העיר הרב מיכה הלוי יחד עם רבנים ותושבים בעיר את ברכת האילנות הנאמרת בחודש זה. בדבריו בסיום הברכה התייחס הרב הלוי לנוסח הברכה בו נאמר “שלא חסר בעולמו כלום וברא בו בריאות טובות ואילנות טובים להנות בהם בני אדם”, זאת על רקע האתגרים הקיימים היום באחדות ואהבת ישראל:

“על האילנות הטובים מברכים מה מברכים עכשיו על הבריות הטובות? כמה אנו צריכים לשמוע היום את הדברים הללו ולומר לעצמנו שכמו האילן שהסתכלנו עליו בחורף כשהאילנות הללו היו בשלכת והיו בתרדמה כאילו לא יביאו יותר פרי והנה אנחנו מגיעים לכאן ורואים את האילנות פורחים, לבלבו בפרחים.

ככה אנחנו צריכים להסתכל על כל הבריות לפעמים הטוב שנמצא בבריות נמצא בתרדמה, אבל צריך לדעת שכל הבריות הן טובות. וחשוב היום מאוד מאוד להסתכל כך איש אל רעהו ואיש אל שכנו.”

הרב הלוי ציין לטובה את העובדה שהעיר פתח תקווה איננה עיר מסוגרת של מגזר אחד וכי “יש בה שכנים מכל סוגי עם ישראל”. בהקשר זה ציין הרב הלוי את דברי המשנה באבות על חשיבותו של שכן טוב: “מה פירוש שכן טוב? בכל בוקר אנו מתפללים שהקב”ה יצילנו משכן רע. מה אנחנו מתפללים בכל בוקר? שהקב”ה ייקח את השכן הרע שלנו? לא יכול להיות דבר כזה. לא יכול להיות! אלא על מה אנו מתפללים? שאנחנו תמיד נסתכל על השכן כשכן טוב!”, “התפילה שאנו מתפללים בכל בוקר להינצל “מעזי פנים ומעזות פנים”, לא להסתכל במבט חיצוני של עזות פנים אלא להסתכל פנימה שהבריות הן טובות.” דברי הרב הלוי.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x