צילום: pixabay

חברת עמידר החדשה תרחיב את הפרויקט להתקנת מאות גלאי עשן בדירות הדיור הציבורי בפתח תקווה

משרד הבינוי והשיכון באמצעות עמידר החדשה ובשיתוף כבאות והצלה לישראל מרחיבים את הפרויקט שבמסגרתו יותקנו מאות גלאי עשן בדירות הדיור הציבורי בפתח תקווה.

בהתאם למדיניות שמתווה משרד הבינוי והשיכון לטיוב תחום הדיור הציבורי והגברת הבטיחות, תקדם חברת עמידר החדשה, בשיתוף כבאות והצלה לישראל, פרויקט בטיחותי להתקנת גלאי עשן בדירות הדיור הציבורי.

בשלב הראשון, הותקנו עד כה בהצלחה במסגרת כ-8,000 גלאי עשן בדירות הדיור הציבורי ע”י אנשי מקצוע של חברת עמידה החדשה, בדגש על דירות בהן מתגוררים אזרחים ותיקים. כעת עם הרחבת הפרויקט, אנשי מקצוע מכבאות והצלה ישתתפו בפרויקט כדי להגדיל משמעותית את התקנת הגלאים בכ-40,000 דירות.

כידוע, התקנת גלאי עשן הינה דבר המחויב על-פי חוק בבניית מבני ציבור בהתאם לרמת הסיכון, אולם במשרד הבינוי והשיכון ועמידר הוחלט לקדם את המהלך גם במבני הדיור הציבורי, מתוך רצון להגביר את בטיחותם של הדיירים.

מדובר בגלאי עשן המתריע על הימצאות עשן כבר בשלבים מוקדמים, באמצעות השמעת צפצופים חזקים, המאפשרים כיבוי מוקדם של השריפה או הימלטות מהירה מהדירה. יצוין כי גלאים מסוג זה, שהתקנתם פשוטה, אינם זקוקים לתחזוקה ובעלי סוללה בעלת אורך חיים של כ- 10 שנים.

בתוך כך, פועלת החברה הלאומית לשיכון, בשיתוף כבאות והצלה לישראל להתקנת הגלאים בהתאם לתכנית עבודה רב- שנתית. בחברה מציינים כי הגלאים יותקנו בפריסה ארצית כאשר במעמד ההתקנה יקיימו לוחמי האש הדרכת בטיחות לדיירים.

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון: “משרד הבינוי והשיכון רואה חשיבות עליונה בדאגה לביטחון דיירי הדיור הציבורי וקידום איכות חייהם, התקנת גלאי העשן בדירות הדיור הציבורי הינו צעד מבורך וחשוב.”

יו”ר חברת עמידר, יאיר זילברשטיין ציין: “אני מברך על הפרויקט החשוב, שנועד להגביר את הבטיחות ואף להצלת חיים ומודה לשותפינו, משרד הבינוי והשיכון וכבאות והצלה לישראל”.

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי בירך על המיזם המשותף שיחולל לדבריו מהפכת בטיחות באש בדיור הציבורי: “לוחמי האש מוזנקים בכל שנה לכיבוי עשרות אלפי שריפות הפורצות בדירות מגורים וגובות מחיר כבד בנפש וברכוש. התקנת גלאים מצילי חיים מקצרת משמעותית את זמן התגובה בשריפה ויש לה חשיבות מכרעת לביטחון האישי של בני המשפחה. מדובר בפרויקט דגל משותף שיביא לשינוי תודעתי ציבורי ולהקטנת נזקי השריפות למשק ולאוכלוסייה”.

חברת עמידר מנהלת כ-37,500 דירות דיור ציבורי, בהן מתגוררים כ-15,000 גמלאים וכ-200 ניצולי שואה.

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם