אנו רוצים שהוא יתקדם!
כן, בכל מחיר אנו רוצים שהבן שלנו יתקדם! הוא לומד אומנם בגן שפתי אבל אנחנו לוקחים אותו גם אחה”צ לקלינאית, ומביאים סטודנטית שתתרגל אתו יום נוסף בשבוע. גם לטיפול רגשי הוא הולך כל שבוע. אנו נעשה הכל כדי לקדם אותו!
אבל…. למה הוא לא מספיק משתף פעולה? לוקחים אותו, קונים לו הפתעות, משחקים איתו, למה הוא לעיתים מתנגד ולא משתתף כמו שאנו מצפים ומשקיעים?
כשאני שומעת שאלה כזו מהורים אני שמחה ומתעצבת בו זמנית.
שמחה ומעריכה את ההשקעה, האהבה והנחישות של הורים אלה ונעצבת אל ליבי לנוכח אכזבתם ובגלל שאני יודעת כמה קשה לילד שלהם עם עומס הטיפולים והפניות.
אז מה כן לעשות?
נלמד זאת ממשל השמש והרוח אשר באחד הימים ראו אדם הולך ברחוב עם מעיל. החלו להתווכח ביניהם מי יצליח לגרום לאדם זה להוריד את המעיל?
הרוח, בטוחה היתה בהצלחתה. החלה לנשוב ולנשוף בכל כוחה. והאיש- הידק והידק יותר ויותר את המעיל…..
השמש, בדרכה שלה- הוציאה עוד ועוד קרניים חמימות ונעימות אשר החלו לאט ובטוח לחמם את האיש שלנו שכמובן פשט לאחר זמן קצר את המעיל…..
כהורים לילד אשר לו קשיים ואנו כה רוצים לקדמו ולראותו מצליח, אולי אף חוזר ללמוד במסגרת רגילה – נשאל את עצמנו: האם בהתנהגותנו עימו אנו נושפים כמו הרוח או מחממים כשמש נעימה?
כמובן שיש לאזן וכמובן שרק כשאנו חדורי שליחות ומטרה ולא מוותרים נראה את ילדנו מתקדם ומצליח אך חייבים לעשות זאת יחד עם קרני שמש חמימות ומרגיעות.
הכותבת: הגב‘ חדוה יודקביץ, מנהלת ”גני מפתח“ מבית ‘מעין החינוך התורני פ”ת’ ומנחה דידקטית. בעלת תואר בחינוך מיוחד ומומחית בהתפתחות שפה ולמידה. מרצה ומנחה מעל 15 שנים בסמינרים להכשרת מורות וגננות.
גם לכם יש שאלה בתחום ה“עיכוב ההתפתחותי“?
לשליחת שאלה בוואטספ לחצו כאן>
לשליחת שאלה באימייל כתבו כאן את שאלתכם:
המדור בשיתוף “גני מפתח” חינוך מיוחד לילדים בעלי עיכוב התפתחותי גנים יעודיים לציבור המסורתי, הדתי והחרדי בפתח תקווה.
כיצד נדע האם התפתחותו של ילדנו תקינה או שעלינו לפנות לבירור מקצועי?
גם אתם עומדים לפני הכרעה, האם לשלוח את ילדכם למסגרת חינוך מיוחד?