מבקר המדינה: אי שמירה על פרטיות הפונים ללשכת הרווחה בעיריית פ”ת

דו"ח מבקר המדינה חושף כי בעיריית פתח תקווה אין שמירה על הפרטיות של הפונים ללשת הרווחה "נמצאו אורונות לא נעולים ובהם תיקי לקוחות"

ממצאים חמורים בדו”ח מבקר המדינה בנוגע לשמירה על פרטיות התושבים: בביקור צוות הביקורת בלשכות הרווחה בעיריית פתח תקווה, בנובמבר 2015, נמצאו תיקי לקוחות שהושארו לא מאובטחים, בניגוד לדין. למשל, בלשכת הרווחה האזורית “מרכז” נמצאו ארונות לא נעולים ובהם תיקי לקוחות, בחדרים שלא נכחו בהם עובדים וגם בפרוזדור. בלשכת הרווחה האזורית “מעפילים” היו נגישים לכול תאי הדואר של העובדים, המקבלים חומר רגיש על מטופליהם. תיקי לקוחות בלשכת הרווחה האזורית “שעריה” לא היו נעולים בארונות, ובלשכת הרווחה האזורית “עמישב” נמצא מנעול שבור באחד הארונות שהוחזקו בו תיקי לקוחות.

בלשכת הרווחה האזורית “מעפילים” אין מקום מסודר לישיבות צוות, ועל כן הצוות מתכנס לישיבותיו השבועיות באזור ההמתנה. לשם כך מתבקש קהל הפונים לצאת באותה עת ולהמתין בחוץ. לדברי מנהל יחידת הרווחה בעירייה, הדבר אינו מאפשר פרטיות מספקת במהלך הדיונים שנדונים בהם ענייני הפונים, שכן השיחות נשמעות בחוץ. בלשכה אין גם חדר לטיפולים קבוצתיים, ואת השיחות המתנהלות בחדרי הטיפולים אפשר לשמוע בחדר המזכירות. בלשכת הרווחה האזורית “שעריה” יש מחסור בחדרי טיפולים, ובחדרים הקיימים יושבים יחד עד שלושה עובדים; בעת הטיפול מתבקשים שאר העובדים לעזוב את החדר.

בתשובתה מסרה עיריית פתח תקווה כי חידדה נהלים לגבי שמירה על פרטיות המידע.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x