תאונת דרכים בפתח תקווה. צילום: איחוד הצלה

מדאיג: 420 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בפ"ת בעשרת החודשים הראשונים של השנה

על פי התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאישרה הממשלה, נקבע יעד של ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים בשנת 2015. הממשלה נכשלת בעמידה ביעד זה גם השנה ו-2019 מסתיימת עם למעלה מ-340 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בישראל

על פי הנתונים, המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת שנת 2019 נהרגו 349 בני אדם בתאונות דרכים, עליה של 10% בהשוואה לשנה שעברה, 135 מההרוגים נהרגו בתחום הערים והישובים. מבין ההרוגים – 17 נהרגו כרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, 17 רוכבי אופניים רגילים, 88 נהרגו כהולכי רגל ו-68 נהרגו כרוכבי אופנועים וקטנועים – עליה של 55% בהשוואה לשנה שעברה וזו השנה בה מספר הרוכבים ההרוגים הגבוה מזה 15 שנים.

בפתח תקווה נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 423 בני אדם, 36 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש יולי במהלכו נפגעו 55 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 10,820 בני אדם, מהם 1,146 שנפצעו באורח קשה. ירושלים היא העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשרת חודשי השנה הראשונים, אחריה תל אביב-יפו, חיפה, פתח תקווה ובאר שבע החמישית במספר הנפגעים.

על פי התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאישרה הממשלה, נקבע יעד של ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים בשנת 2015. הממשלה נכשלת בעמידה ביעד זה גם השנה ו-2019 מסתיימת עם למעלה מ-340 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים.

השנה הייתה שנה קשה של עליה בנפגעים לרוכבי האופנועים – 68 רוכבים נהרגו במהלכה, לעומת 44 שנהרגו בשנת 2018, עליה של 55% וזוהי השנה בה מספר ההרוגים רוכבי האופנועים והקטנועים הגבוה מזה 15 שנה. גם השנה נשאר מספר רוכבי האופניים והכלים החשמליים גבוה – 34 רוכבי אופניים נהרגו מתחילת השנה, מהם 17 רוכבי אופניים רגילים (לעומת 16 בשנה שעברה), 15 רוכבי אופניים חשמליים ושני רוכבי קורקינט חשמלי – זאת לעומת 19 רוכבי אופניים חשמליים בשנת 2018, רוכבי קורקינט חשמלי לא נהרגו כלל בשנה שעברה.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם