מחאת המעונות: ביום שני יחלו העיצומים והמעונות בפ”ת יפתחו ב 9:00

הורים לילדים במעונות יום רבים גם פתח תקווה קיימו בשבוע שעבר מחאה ביחד עם צוותי החינוך בקריאה לממשלה להחיל חינוך לכולם מגיל לידה. בתוך כך הודיעו ארגוני המעונות על עיצומים

המאבק החל מתוך מצוקה ומחסור גדול במסגרות ציבוריות לגיל הרך. כיום רק 23% מהילדים בגיל הרך זכאים להיכנס למסגרת ציבורית, כל השאר נמצאים במסגרות פרטיות, יקרות, ובלתי מפוקחות.

כפי שפרסמנו כאן ב’פתח תקוואי’ בתחילת השבוע, יש מצוקת פעוטונים ומעונות גדולה מאוד ואמהות רבות גם מתקשות לשוב מחופשת הלידה בשל כך.

במכתב שהועבר הבוקר (ג’) להורים מראשי הארגונים המפעילים את המעונות פורסם כי החל משבוע הבא ביום שני 16/5 יחלו הארגונים בעיצומים. המעונות ייפתחו בשעה 9.00 במקום ב 7.00 בבוקר ובהמשך אף מתוכננים צעדים נוספים עד כדי השבתה מלאה של המסגרות.

המכתב שנשלח הבוקר
המכתב שנשלח הבוקר

יש לציין כי הקואליציה לחינוך מלידה מובילה כבר יותר משנה את המאבק להסדרת האחריות הממשלתית על הפעוטות מגיל לידה במדינת ישראל, כשהדרישה היא לשים את חינוך הילד במרכז ולא את הפן הכלכלי של מציאת פתרון להורים על מנת שיצאו לעבוד.

הקואליציה המאגדת בתוכה הורים, מטפלות, מנהלות מעון, מפקחות ומדריכות חינוכיות ואת המכללות אפרתה ובית ברל פתחה בקמפיין אינטרנטי שבו נשלחו מאות מכתבים לראש הממשלה בקריאה לקחת אחריות על הגיל הרך והקניית מערך חינוך ציבורי מגיל לידה לכל ילדי ישראל.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עיריה פח
8 years ago

מה נסגר עם העיר שלנו?
הזאת פתח תקווה???

איתה
8 years ago

אפשרי לפרסם קריטריונים ומחירים למעונות התמת בעיר?

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

2
0
Would love your thoughts, please comment.x