צילום: דוברות עיריית פ"ת

עיריית פתח תקווה נלחמת ברעש: גלאים חדשניים יאפשרו איתור וטיפול מיידי במטרדי רעש ברחבי העיר

עיריית פתח תקווה יוצאת למלחמה בזיהום הרעש העירוני. בצעד חדשני ופורץ דרך, עיריית פ"ת מתכננת להתקין מערכת גלאים מתקדמת שתאפשר ניטור רעש בזמן אמת ואכיפה מהירה נגד מפרי השקט. כל הפרטים על מערכת האכיפה החדשנית

במהלך החודש הקרוב יותקנו 10 גלאים כפיילוט ברחבי פתח תקווה, ובהמשך צפויים להצטרף כ-70 גלאים נוספים. הגלאים יפוזרו באזורים שונים בעיר ובגינות ציבוריות, ויחוברו ישירות למשל”ט העירוני של פתח תקווה. כאשר תתגלה חריגת רעש, תישלח התרעה למשל”ט, וכוחות אכיפה יישלחו מיידית לטפל במפגע – עוד לפני שתושבי פתח תקווה יספיקו להתלונן.

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, מסר: “כלל האגפים הרלוונטיים רתומים למשימה ופועלים במגוון דרכים כדי למגר את התופעה אשר פוגעת באיכות חיי התושבים, ומורגשת במיוחד בימי חופשת הקיץ. הכנסנו לראשונה בארץ מערכת טכנולוגית שאוכפת מפגעי רעש בכבישים, ובממוצע נקנסים כ-40 בעלי רכבים מדי יום אשר גורמים לרעש מוגזם תוך שהם פוגעים בסדר הציבורי ובשמירה על סביבה שקטה.”

גרינברג הוסיף כי בנוסף לגלאים החדשים, עיריית פתח תקווה מתגברת את כוחות האכיפה בשטח ומגבירה את הפעילות נגד מפגעי רעש, אירועי ונדליזם ועוד.

העונש על הפרת תקנות הרעש בפתח תקווה אינו קל: קנס של 730 ש”ח צפוי למפרי השקט. עם זאת, המטרה העיקרית של המהלך היא מניעה והרתעה, במטרה לשפר את איכות החיים של תושבי פתח תקווה.

עם יישום התוכנית, פתח תקווה צפויה להפוך לאחת הערים המובילות בישראל במאבק נגד זיהום רעש, ולהציב סטנדרט חדש לאיכות חיים עירונית.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם