עשרה בטבת, יום הקדיש הכללי נפתח בעצרת תפילה וזיכרון בבית כנסת שונה הלכות

עשרה בטבת ויום הקדיש הכללי בפ"ת: לאחר הדלקת שש נרות הנשמה נערכה תפילת אל מלא רחמים על ידי החזן צבי וייס בליווי מקהלת בזמירות בניצוחו של יותם סגל.

עשרה בטבת יום הקדיש הכללי נפתח בעצרת תפילה וזיכרון בבית כנסת שונה הלכות במעמד הרב הראשי לפתח תקווה הרב מיכה הלוי,רב הקהילה שמואל אוליביצקי ,יו”ר המרכז העירוני לתיעוד והנצחת השואה משה פלדמר, הממונה על המועצה דתית בפ”ת, פלטיאל אייזנטל.

לאחר הדלקת שש נרות הנשמה נערכה תפילת אל מלא רחמים על ידי החזן צבי וייס בליווי מקהלת בזמירות בניצוחו של יותם סגל.

לדברי משה פלדמר, יו”ר המרכז העירוני לתיעוד והנצחת השואה “מחובתינו לזכור ולא לשכח ולהנחיל את מאורעות השואה לדור הצעיר. מסורת זו של ציון יום עשרה בטבת בתפילה וזיכרון מהווה נדבך חשוב בעיר .עלינו מוטלת החובה להרחיב יום זה לקהילות ומעגלים נוספים.”

יום הקדיש הכללי: בכ”ז בכסלו תשי”א החליטה הרבנות הראשית לישראל לציין את יום עשרה בטבת בכל שנה כ”יום הקדיש הכללי”. יום זה נועד לאפשר לקרובי הנספים בשואה שיום פטירתם לא נודע לנהוג במנהגי יום היארצייט של הנפטרים: להדליק נרות נשמה, לומר קדיש וללמוד משניות לעילוי נשמות הנספים. על פי תקנת הרבנות הראשית, בבתי הכנסת, לאחר קריאת התורה שבתפילת שחרית, אומרים את תפילת אל מלא רחמים לזכר חללי השואה.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x