שניאור הורביץ, מתנדב ידידים בפעולה

פני המתנדבים בפ”ת: הכירו את שניאור הורביץ מתנדב בארגון ידידים

הכירו את מתנדבי ארגון ידידים בפתח תקווה והשבוע מתארח במדור: שניאור הורביץ, חב"דניק שתוך כדי שמיעת פודקאסט עוצר לסייע לאנשים

שם, גיל, מקום מגורים ועיסוק
שניאור הורוביץ, בן 31, נווה דקלים פ”ת, מתכנת.

מה הסיבה שבגללה הצטרפת לארגון?
כחבדניק חונכחתי על ערכים של נתינה וחסד, וזה הדבר שאני הכי אוהב לעשות. חיפשתי כיצד אוכל לשלב התנדבות, בתוך קלחת המשימות שיש לכל אחד ביום יום, עם גמישות מירבית ועשיה משמעותית, ומצאתי את ארגון ידידים כעונה על כל הדרישות, ועם סיפוק ומשמעות אדירה.

מהי המשמעות של ההתנדבות עבורך?
ההתנדבות מזכירה לי יום יום שאנחנו עם אחד וערבים זה לזה, וכל אחד יכול וצריך לתת מעצמו למען הכלל.

האם יש לך רגע משמח במיוחד מההתנדבות שתרצה לשתף?
יש הרבה רגעים שנכנסים ללב. המשותף בין כולם זה החיוך וההקלה שאתה מרגיש שמתפשטים אצל מבקש הסיוע. זה בכל פעם מחדש ממלא את הלב ומכניס אנרגיות של שמחה. בוקר אחד בחזרה מהתפילה, ניגשתי לסייע לאישה שהתפוצץ לה הגלגל. ניגשתי מיד למלאכה, רכנתי על הכביש והחלפתי את הצמיג הקרוע.
זה היה בתקופה סוערת בחברה הישראלית, וכשסיימתי ניגשה אלי האישה והציגה את עצמה כפעילה ומובילה מהצד השני של המתרס בחברה הישראלית.
היא ביקשה להודות לי על שברגע זה הפלתי את החומה שהייתה בינינו ובמילותיה שלה “היה אצלי משהו מאוד שבור ביחס אליך, כחרדי. ועכשיו תיקנת לי את זה. תודה לך” זה היה רגע משמעותי במיוחד שנחרט בזיכרון.

כיצד משפחתך וחבריך תומכים בך בהתנדבות?
ההתנדבות היא חלק מרכזי בחיינו כמשפחה וההתנדבות בידידים זוכה למקום של כבוד. בשביל הילדים זו חגיגה של ממש, ובכל פעם שנכנסים לרכב הבקשה הראשונה זה לבדוק אם יש אירועים בסביבה.

האם יש לך עצה למי שמתלבט האם להצטרף לארגון?
חבל על הזמן של ההתלבטות, תירשם עוד היום. ‘ידידים’ זאת המסגרת המיטבית להתנדבות, בצורה שמאפשרת גמישות מירבית ושילוב ההתנדבות בחיי היום יום מבלי לפגוע בשגרה.

מה היה האתגר הכי גדול שנתקלת בו במהלך ההתנדבות ואיך התמודדת איתו?
קרה לי פעם שכשהחלפתי גלגל, הג’ק התעקם ונשבר. למזלי, בזכות ההדרכה שעברתי בארגון, שמתי לביטחון את הגלגל הרזרבי והרכב נחת בשלום על הרזרבי.

כיצד אתה מאזן בין העבודה, המשפחה וההתנדבות?
אני משתדל לצאת לדרך קצת מוקדם מהמתוכנן, כדי שאם יהיה אירוע בדרך אוכל לסייע. מעבר לזה, כשאני רוצה לשמוע שיעור או פודקאסט, אני מנצל את הזמן לסיבוב חסדים ונהנה מנסיעה מנוצלת ומעניינת.

האם יש רגע של “אור קטן” מהפעילות שאתה מרגיש שתרמת בצורה יוצאת דופן?
חזרתי מביקור אצל ההורים בשעת לילה מאוחרת, וראיתי באפליקציה אירוע של רכב אחרי תאונה שצריך עזרה בקשירת מכסה מנוע. זה לא היה בדרך שלי, הייתי די עייף בשעה מאוחרת, עם ילדה באוטו, והתלבטתי אם לנסוע. לשמחתי, נסעתי בכל זאת, ומצאתי אישה שבורה ורצוצה שעמדה חסרת אונים באמצע הלילה ובאמצע שום מקום, אחרי אירוע מפחיד שהמכסה מנוע נפתח לה באמצע הנסיעה בכביש 4. קשרתי בעזרת אזיקונים את המכסה מנוע, והאישה נסערת פרצה בבכי של הקלה. אז הבנתי כמה משמעותי היה העיכוב הקטן הזה, וכמה חשוב היה לא לוותר על העזרה הזו. למחרת היא טרחה לשלוח הודעת תודה מרגשת נוספת שהזכירה לי כמה מאמץ קטן שלנו הוא עזרה ענקית לאדם שני.

מהי הפעילות האהובה עליך בארגון?
לסייע לאנשים בכבישים מהירים. לראות את ההקלה והאושר שמתפשטת על אדם שהגעת לסייע לו כשהוא תקוע בשוליים, לפעמים מסוכנים, לפעמים חשוכים ומבודדים, זאת הרגשה מיוחדת.

ה’אני מאמין’ שלי:
הבעל שם טוב הקדוש אומר: “נשמה יורדת לעולם הזה וחיה שבעים-שמונים שנה, כדי לעשות טובה ליהודי פעם אחת, בגשמיות ובפרט ברוחניות”.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם