שר הבריאות ליצמן: “אין לי כל כוונה לסגור תחנות טיפות חלב בפתח תקוה”

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ביקר הבוקר (ב') עם צוות משרדו הבכיר בעיר פתח תקוה, כאורחו של ראש העיר איציק ברוורמן.

בפגישה השתתפו סגן ראש העיר איתי שונשיין, מנכ”ל העירייה יעקב ממן, חברי המועצה אורנה דוידאי, אשר שוקר, ישראל פרידמן ואליהו ברוכי.

בפגישת העבודה הדגיש ראש העיר כי הילודה כיום בקרב הציבור בפתח תקוה, זהה לזו של הציבור הדתי. “יש לנו בעיר 11 טיפות חלב וקיים צורך בשתי טיפות חלב חדשות” ציין ברוורמן “ולכן אני מבקש מכבוד השר שהמצב יישאר על כנו ושלא יסגרו טיפות חלב קיימות בעיר. רק לסבר את האוזן, מידי שנה העיר מתאכלסת באלפי תושבים וההגירה החיובית נמשכת זה שנים ארוכות”.

השר ליצמן השיב שלמרות מדיניותו של משרד האוצר הדורש לסגור טיפות חלב באזורים בהם אין צורך בכך, הוא עומד על דעתו שלא לעשות כן “האוצר טוען שישנה הזדקנות של האוכלוסייה בערים מסוימות ולכן יש צורך לסגור את תחנות השירות. אני לעומת זאת לא מתכוון לסגור” אמר ליצמן “טיפות החלב מאוד יקרות לי. הן משרתות את כל האוכלוסיות. יש לי נכדים ואני מכיר את זה מקרוב”.

השר נעתר מייד לבקשת ראש העיר “עמדת העירייה לא לסגור לעת עתה את הסניף ברח’ בייליס מקובלת עלי ואני מנחה כעת את צוות משרדי לפעול בהתאם” בישר השר “את התחנה בכפר אברהם שנסגרה בשל בעיות בטיחותיות נקדם ככל האפשר ונקים במקום מבנה חדש וגדול עם תקציב משותף של משרד הבריאות והעירייה”.

השר הבטיח לפעול מול יו”ר מפעל הפיס עוזי דיין כדי לקבל תקציב הולם לכך. עוד הוסיף השר כי התחנה ברח’ היבנר, שצרה מלהכיל את כמות התושבים הנזקקים לשירותיה, תורחב במימון משותף של המשרד ועיריית פתח תקוה. ראש העיר ברוורמן הודה לשר וציין כי העיירה תשמח לתת את חלקה לקידום הנושא.

נושא כאוב נוסף שעלה בדיון נוגע לתנאי שכרן של האחיות בטיפות החלב. “ראשית, חייבים לתת תמריץ לאחיות ולהעלות את שכרן” אמר ראש העיר “אנו אפילו יוזמים פרסום על חשבון העירייה לאיוש משרות פנויות, אבל תנאי השכר הנמוכים כיום העומדים על 4000 ש”ח מביאים לכך שאף אחות לא מגישה מועמדות”. השר ליצמן ציין כי הנושא ידוע לו “קיים חוסר עצום בכח אדם בטיפות חלב ואנחנו בהחלט נקיים דיון בימים הקרובים כדי לתת על כך את הדעת”.

ברוורמן לליצמן: בטל את סגירת טיפת חלב בקריית הרב סלומון

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם