שר התחבורה כץ בפגישה עם גרינברג: פרויקטים בשני מיליארד שקלים לשיפור התחבורה בעיר

שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לפגישת עבודה עם צוות משרדו המורחב, שכלל בין השאר את מנכ"ל המשרד, מנכ"ל נתיבי ישראל, מנכ"ל נתיבי איילון, מנכ"ל נתע, מנכ"לית הרשות לבטיחות בדרכים, נציגי רכבת ישראל ועוד. כל הפרטים על ההשקעה הצפויה של משרד התחבורה בעיר

(צילום: לשכת דובר העירייה)

בפגישה נדונו מספר סוגיות מרכזיות בנושא מצוקת התחבורה בעיר, “חייבים ליצור רשת תחבורה ציבורית ומציאת פתרונות לתשתית הבעייתית כדי לפתור את מצוקת הפקקים” אמר ראש העיר לשר האורח. משרד התחבורה הציג בפני ראש העיר רמי גרינברג ובפני הפקידות העירונית הבכירה ומינהל הנדסה, מספר מגה פרויקטים –  חיבור רמפת הדר המושבות לכביש 4: התוכנית מצויה בשלב הסטטוטורי בוועדה המחוזית שתסתיים בעוד חודש ולאחר מכן, יחל תכנון שיארך שנה וחצי וביצוע משוער של שנתיים. השקעה משוערכת: 250 מיליון ש״ח.

אופני דן – מתוכננת רשת אוטוסטרדות רחבות היקף של מסלולים מהירים לאופניים באורך 15 ק”מ. בפתח תקוה יוקמו שני מסלולים, לאורך כביש הדר המושבות ולאורך כביש 471, אליהם יתחברו שבילי אופניים מקומיים שייצרו רשת לנסיעה מהירה באופניים. עלות האוטוסטרדות כ –  100 מיליון ₪. משרד התחבורה יתקצב אף את הקמת השבילים העירוניים.

‘מהיר לעיר’ הינו פרויקט הדגל של משרד התחבורה שמטרתו, הקמת נתיבי העדפה לאוטובוסים בתוך העיר. בפתח תקוה 3 רחובות בפרויקט המצויים בתכנון לקראת ביצוע.


מנכ”ל חברת נתע עדכן כי החברה תניח את מסילות הרכבת הקלה של הקו האדום החל מחודש ינואר הקרוב. הרכבת מתוכננת לפעול בחודש אוקטובר 2021 .

תנועת הקו האדום אמורה לחולל מהפכה חסרת תקדים בניידות בגוש דן ולהוריד את כמות כלי הרכב מהכבישים. הקו יסתיים בתחום התחנה המרכזית במרכז העיר וקצה שני באזור תחנת הרכבת של קריית אריה, שם יפעל מרכז תחזוקה ותפעול של הרכבת (דיפו) וכן, תחנת רכבת שתשתלב עם תחנת רכבת ישראל.

יצויין כי צוות המשרד טען שלא היה שיתוף פעולה עם ההנהלה הקודמת והם מברכים על ההתארגנות לקיום ישיבה מיידית עם צוות משרד התחבורה.

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי משרדו נערך לבצע פרויקטים בפתח תקוה בגובה של שני מיליארד שקלים  “כל הצוות הבכיר עומד כאן לרשותכם ועל מנת לקדם את הפרויקטים, אני מנחה את צוות משרדי להקים את “צוות פתח תקוה” שיתכנס אחת לחודש עם מהנדסת העיר וצוותה”.

ראש העיר רמי גרינברג הודה בחום לשר כץ ולצוותו על שטרחו ובאו בהרכב מלא לפתח תקוה. “פתח תקוה נמצאת הרבה מאחור בכל הנוגע לתשתיות תחבורה ואני מאוד מתרשם מהנכונות של השר וצוותו לסייע לנו לתקצב ולקדם תכניות משמעותיות שיהוו בשורה חשובה לכלל תושבי העיר” אמר ראש העיר.

צילום: לשכת דובר העירייה
צילום: לשכת דובר העירייה
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם