על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2015 נהרגו 16 ילדים (גילאי 0-14) בתאונות דרכים, בעת שהלכו ברגל. עוד עולה מהנתונים, כי באותה שנה נפגעו בתאונות דרכים 594 ילדים הולכי רגל, 112 מהם נפצעו באורח קשה. המשמעות היא כי בכל יום נפגעים כמעט שני ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים, וכי כמעט בכל שלושה ימים נפצע ילד באורח קשה. בנוסף נמצא, כי מתוך 16 הילדים שנהרגו, עשרה משתייכים לחברה הערבית.
ירושלים ובני ברק – הערים הכי לא בטוחות להולכי רגל ילדים (גילאי 0-14)
בירושלים נפגעו 705 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2006-2015), 22 ילדים נהרגו.
בבני ברק נפגעו 458 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2006-2015), שלושה ילדים נהרגו.
בתל אביב נפגעו 416 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2006-2015), שבעה ילדים נהרגו.
בחיפה נפגעו 244 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2006-2015), ארבעה ילדים נהרגו.
בראשון לציון נפגעו 215 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2006-2015), ילד אחד נהרג.
בפתח תקוה, נפגעו 187 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2006-2015), ילד אחד נהרג.
בשנים האחרונות, לא רק הכביש מהווה סכנה לילדים הולכי הרגל אלא גם המדרכה. מדרכות הערים הפכו למקום שוקק חיים שלא משרת רק הולכי רגל ולכן אם בעבר יכולנו ללכת בלי דאגות על המדרכה, היום מדובר במשימה לא פשוטה ואף מסוכנת. הסיבה לכך, היא כי על המדרכה נמצאים היום לא רק הולכי הרגל אלא גם רוכבי האופניים החשמליים והרגילים, רוכבי הקורקינטים החשמליים ועוד.
בעמותת 'אור ירוק' מציינים כי כדי לעצור את המצב הנוכחי ולהחזיר את המדרכות להולכי הרגל, חייבים להפריד בין רוכבי האופניים והולכי הרגל באמצעות סלילת שבילים מיוחדים לרוכבי אופניים. בנוסף, יש להעביר סמכויות אכיפה לפקחים העירוניים בכדי שהם יוכלו לאכוף את החוקים הקיימים ולא לאפשר לכלי הרכב השונים להשתמש במדרכה ולסכן את משתמשיה, ומיוחד את הילדים שבהם.