יום הזיכרון: סיפורו של דוכן המשניות על המדרכה בהדר גנים פתח תקווה

עם היכנס יום הזיכרון לחיילי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה, מוצבת בשכונת הדר גנים זו השנה השישית עמדת לימוד משניות ברצף מכניסת יום הזיכרון ועד צאתו
דוכן המשניות - הדר גנים
דוכן המשניות, הערב

הכירו את הפרוייקט “משנה לכל נשמה” שהחל לפני כשש שנים כיוזמה פרטית של תושב שכונת הדר גנים בפתח תקווה. עמדת לימוד משניות ברצף מכניסת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ועד צאתו.

בעמדה הממוקמת ברחוב מנחם בגין 48 ילמדו בכל רגע נתון שני חברים למשך 30 דקות. כל 30 דקות יוחלפו השניים על ידי שניים אחרים.

אורי שלומאי - הדר גנים <a href=
פתח תקווה, דוכן המשניות" width="152" height="228" /> אורי שלומאי

מי שיזם את הפרוייקט המיוחד הזה הוא אורי שלומאי (48), יועץ ארגוני ומרצה בתחום של מדעי ההתנהגות הוא תושב שכונת הדר גנים בפתח תקווה. בראיון לאתר ‘פתח תקוואי’ מספר שלומאי איך הכל התחיל “כאיש צבא לשעבר (סא”ל) תמיד התפעלתי לראות את שני החיילים שעומדים דום ליד דגל ישראל בכל מחנות צה”ל מכניסת יום הזיכרון ועד צאתו. בכל רבע שעה הם מתחלפים. ורציתי לאמץ את הרעיון הזה למשהו דומה. ולכן באתי עם הרעיון של לימוד משניות בכל יום הזיכרון, באופן שבו כל זוג לומד חצי שעה ומתחלף בעמדה המוצבת ברחוב”

על החלטתו להציב את העמדה דווקא ברחובה של עיר מספר שלומאי “אני רוצה שזה יהיה גלוי, וזה מאוד מרגש אנשים, אנשים חילונים עוצרים עם הרכב ומתעניינים, חרדים שגרים בשכונה ליד בגני הדר לא פעם ולא פעמיים עוצרים ולומדים יחד איתנו את המשניות, וזה קידוש ה’ שיושבים בחוץ לעיני כל ולא בבית כנסת סגור שלא יודעים מה קורה שם. בכל שנה אני שולח לחברי השכונה והסביבה אימייל ובו אני מזמין אותם לקחת חלק בפרוייקט הזה, וכך אנחנו ממלאים למעשה משמרת של עשרים וארבע שעות של יום הזיכרון בלימוד לזכרם של הקדושים שנפלו.”

לסיום אומר שלומאי “הייתי שמח שהפרוייקט הזה יאומץ בשכונות נוספות בפתח תקווה ובמקומות נוספים ברחבי הארץ.” בנוסף בעמדת המשניות “משנה לכל נשמה” יועברו הערב גם שיעורי תורה לזכרם של הנופלים ולהחלמתם של הפצועים על ידי הרבנים:
20:00 -20:50 הרב קראוס
20:50-21:40 הרב לפידות
21:40-22:30 הרב ארי לנדא
22:30-23:00 הרב יניר צבי
23:00-23:45 הרב אייל וורד
23:45-00:30 הרב יוסף שנה

יש לכם יוזמה מעניינת בקהילה? שלחו לנו פרטים ואנו נשמח לעדכן את קוראי פתח תקוואי
לשליחת פרטים לחצו כאן

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

2 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
8 years ago

כל הכבוד. יישר כח גדול מגבעת שמואל.

אל מחנה רובינא
8 years ago

כתושב רחוב חנה רובינא אני רוצה לספר לכם שכל יום הזיכרון כאשר אני רואה את דוכן המשניות ככה, על המדרכה באמצע הרחוב ליבי מתמלא גאווה אדירה.
עם ישראל חי!!!

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

2
0
Would love your thoughts, please comment.x