(צילום pixabay)
מנהל דיגיטל, או CDC, הוא בעל תפקיד חשוב בצמרת הניהולית של ארגונים בארץ ובעולם. לפי חברת המחקר פורסטר, כ-45% מהארגונים בעולם מעסיקים מנהלי דיגיטל ומתגמלים אותם בהתאם. בנוסף, מנהל הדיגיטל המודרני נדרש להיות מומחה בניתוח מידע אבל להחזיק בעוד כלים שיסייעו לו להניע עובדים לפעולה ולעמוד ביעדים שהוצבו לו על ידי המעסיק.
הנה למשל 5 דברים שונים שאותם כל מנהל דיגיטל מתחיל ומנוסה צריך לדעת:
1. רשתות חברתיות
רשתות חברתיות מתפקדות כשער הכניסה המרכזי לאתרי אינטרנט שונים. מנהל דיגיטל שרוצה להבליט מוצר או שירות מסוים צריך ליצור סביבם קהילה, ואת זה עושים בין היתר על ידי שליטה ברשתות החברתיות. עם זאת, מנהל הדיגיטל גם יכול להחליט אם לקחת לבד אחריות על הנושא או לגייס מישהו מתחתיו.
2. שיווק באינטרנט
הנושא של שיווק באינטרנט מורכב ומגוון מכפי שנהוג לחשוב. ראשית, הוא מתעדכן לעיתים קרובות לפי כללים חדשים שנקבעים על ידי מנועי החיפוש הגדולים ובהם גוגל. שנית, השיווק נדרש להתאים את עצמו לדרישות של קהל היעד ולצרכים שלהם. מעבר לכך, כמעט כל שינוי טכנולוגי מתבטא בצורה כזו או אחרת בשיווק ללקוחות. מנהל דיגיטלי חייב להישאר עם אצבע על הדופק כדי לבצע את השיווק בצורה נכונה ובזה הוא בסופו של דבר נמדד.
3. התוכן הוא המלך
אנשים מגיעים לאתר שאותו מנהלי דיגיטל מקדמים בגלל התוכן שיש בו. אף אחד לא בוחר לקנות מוצר או שירות רק בזכות העיניים היפות של המנהל המוכשר, אז כדאי כבר עכשיו לזכור שהתוכן הוא המלך. את התוכן ניתן להציג בפני הגולשים בדרכים שונות ועל בסיס טקסט, תמונות, אנימציה, סרטונים, גיפים, ממים ועוד. הדגש הוא על יצירתיות ובעזרתה ניתן להפיק ערך מוסף מהמרחב הדיגיטלי.
4. אבטחת מידע
המרחב הדיגיטלי טומן בתוכו הרבה הזדמנויות אבל גם סיכונים. בשביל להתמודד עם הסיכונים האלה נדרשים מנהלי דיגיטל להקצות חלק מהמשאבים שעומדים לרשותם לטובת אבטחת מידע. זה נושא שאסור להקל בו ראש, כי פרצת אבטחה אחת עלולה להוריד לטמיון השקעה של מאות אלפי שעות ודולרים.
5. תקשורת מסורתית
מנהלי דיגיטל אולי לא אוהבים לשמוע את זה, אבל התקשורת המסורתית כאן והיא עדיין בועטת. מנהלים נבונים משלבים את הכלים הדיגיטליים עם אמצעי הפרסום המסורתיים וכך הם מבליטים את המוצר או השירות שלהם על גבי כמה שיותר פלטפורמות. זה כולל פרסום ברדיו, בטלוויזיה ועל שלטי חוצות ולעיתים מחייב את מנהלי הדיגיטל לצאת מאזור הנוחות כדי לייצר יתרון ובולטות מול המתחרים.