מאות גבאים השתתפו בכנס הוקרה של המועצה הדתית פ”ת

כמידי שנה ערכה המועצה הדתית פתח תקווה, כנס הוקרה ויום עיון לגבאי בתי הכנסת בעיר בהשתתפות הרב הראשי, ראש העיר וחברי מועצת העיר

(צילום: אבי את אבי)

מאות גבאים השתתפו השבוע (א’) בכנס גבאים שקיימה המועצה הדתית פתח תקווה באולמי לה פלומה, סביב שולחנות ערוכים. את הכנס פתח מר’ פלטיאל איזנטל, הממונה על המועצה הדתית פ”ת והודה לגבאי בתי הכנסת על פעילותם לאורך כל השנה למען המתפללים “אנחנו מוקירים את עבודתכם במשך כל השנה. גבאות בית כנסת זה אולי אחד התפקידים החשובים והיחידים שדורשים כל כך הרבה מאמץ ואתם עושים אותו בהתנדבות מלאה. ועל כך אנו מודים לכם הערב הזה”

בנוסף, סקר איזנטל את פעילותה של המועצה הדתית בשנה האחרונה “השנה השקענו רבות בשיפוץ מקוואות ישנים ברחבי העיר וכן שיפוצו מהיסוד של מקווה שעריה שהוא מהיפים היום בארץ” איזינטל הודה לחברת חל”ד שביצעה את השיפוץ במקווה שעריה, לעמותת אורם בראשותו של אייל משיח על תרומתה, למ”מ מקום ראש העיר, איציק דיעי, אוריאל בוסו ולחבר המועצה אליהו ברוכי שסייעו. וכן לרב הראשי בנימין אטיאס והרב רוזנברג שליוו הלכתית את הקמתו של המקווה.

איזנטל ציין את  עניין השריפה בבניין המועצה הדתית והודה לבית הכנסת הגדול על המענה המידי ואירוח המועצה הדתית עד למעבר למקום הזמני ברחוב שפירא 21. “בימים אלה נערך שיפוץ של המבנה הקודם כאשר מחלקת הנישואין תקבל שדרוג מיוחד בכך שהיא תשכון בקומת הקרקע, בכך היא תהיה נגישה יותר ותקל על הבאים להירשם לנישואין”.

בנושא הכשרות “הייתה מהפכה שאנו ראשונים לה: ניתוק הקשר בין המשגיח למושגח וכיום כמעט כל בעלי העסקים בעיר והמשגיחים הצטרפו לחברת כפל”. על העירוב אמר “העירוב של העיר הוקם בקפידה, ומאפשר כיום מעבר לערים הסמוכות”.

איזנטל ציין את פועלו הרב של רב העיר הגאון הרב מיכה הלוי, במסירת שיעורי תורה במהלך כל השנה ובמסע הגדול מסע המושבה המיוחד לעיר פתח תקווה, בו נמסרו מאות שיעורי תורה לקראת הימים הנוראים.

בסיום דבריו הודה איזנטל למנכ”ל המועצה הדתית, עופר אברהם והסמנכ”ל ומנהל מחלקת הכשרות מר ינון פרסיק על פועלם הרב למען שירותי הדת בעיר.

הגאון הרב מיכה הלוי, רבה הראשי של פ”ת ציין בדבריו את שיתוף הפעולה הפורה בין המועצה הדתית לרבנות “אפשר לומר שבפתח תקווה, יש שיתוף פעולה טוב מאוד בין המועצה הדתית לרבנות לטובת כלל הציבור”.

הרב הלוי נשא דברי חיזוק ברוח הימים הנוראים ובסיום דבריו הביע דברי הערכה לגבאי בתי הכנסת בעיר “עירנו משופעת בבתי כנסיות שרובם ב”ה מלאים במתפללים. בית כנסת נקרא בית כנסת, משום שהוא מכנס את עם ישראל בתוכו. אנחנו צריכים לקבל את כולם בסבר פנים יפות. אם הגבאים לא היו נותנים תחושה טובה, הציבור לא היה בא. הציבור אולי לא תמיד מוקיר תודה, אבל אנו כאן רוצים להודות לכם” בנוסף הדגיש הרב את עבודתם הרבה של רבני בתי הכנסת אשר עמלים במסירת שיעורי תורה ובמענה הלכתי למתפללי בתי הכנסת.

הגאון הרב משה פינטו, רב שכונות הצפון בפ”ת וראש ישיבת פאר משה דיבר על חשיבותם של גבאי בתי הכנסת “גבאות, זו שליחות ממעלה ראשונה, זו זכות גדולה להיות גבאי. חשוב להבין שכיום בית כנסת הוא לא רק מקום תפילה – אלא הוא ממש מרכז קהילתי תורני. מקום בו מקיימים שיעורי תורה, תהילים לילדים ועוד פעילויות שגם מחברות את המשפחה. זהו מקום בו מתקיימת פעילות רצינית נפלאה לחיזוק וקירוב”

ראש העיר, איציק ברוורמן אמר בכנס “אחד הדברים שאני גאה בהם זה שבעיר הזאת השכלנו לחיות יחד מגזר לצד מגזר, חרדים, דתיים וחילונים. בכבוד הדדי ולעיתים גם בוויתור הדדי. אם תסתכלו בשקט בלי מהומות בנינו בתי כנסת, כוללים ועוד. אני מברך את גבאי בתי הכנסת המסורים בשנה טובה ובהצלחה במשימה החשובה שלהם”

בכנס השתתפו מ”מ ראש העיר עו”ד איציק דיעי, מ”מ ראש העיר אוריאל בוסו, חברי מועצת העיר משה פלדמר, רמי גרינבג ועוד. את הכנס הנחה בטוב טעם מר ינון פרסיק, מנהל מחלקת הכשרות במועצה הדתית פ”ת, וליווה אותו מוזיקאלית הפייטן חגי ימיני והקלידן ישראל שטרן, ד”ר מרדכי קידר מסר הרצאה מרתקת בנושא הר הבית. בתום הערב העניקה המועצה הדתית שי לגבאי בתי הכנסת.

מר’ פלטיאל איזנטל, הממונה על המועצה הדתית פ”ת
הרב הראשי לפ”ת, הגאון הרב מיכה הלוי
הגאון הרב משה פינטו, רב שכונות הצפון בפ”ת
ראש העיר פ”ת, איציק ברוורמן




הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם