על פי נתוני עמותת אור ירוק מתחילת שנת 2018 נהרגו 17 רוכבי אופניים חשמליים – לעומת שבעה רוכבים שנהרגו בשנת 2017 כולה. במחצית הראשונה של שנת 2018 חלה עליה חדה במספר המאושפזים בתאונות אופניים חשמליים. על פי מחקר של מכון גרטנר שנערך על ידי פרופ’ קובי פלג וד”ר מאיה סימן-טוב, 414 בני אדם אושפזו בבתי החולים בחציון הראשון השנה לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים לעומת 302 בני אדם שאושפזו בתאונות דומות בחציון הראשון בשנת 2017 – עליה של 37%.
על פי הנתונים, בחציון הראשון של שנת 2018 (ינואר-יוני), בפתח תקווה התאשפזו תשעה בני אדם בעקבות תאונות אופניים חשמליים. מספר כמעט זהה (10) למספר הנפגעים בשנת 2017 כולה.
ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “במשך שנים התעלם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מהעליה המתמדת במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים ונתן למצב להתדרדר לכדי סכנה אמיתית כך שכל רכיבה היא כמו רולטה רוסית. כבר מזמן היו חייבים להכין תכנית אסטרטגית אמתית שתהפוך את הרכיבה לבטוחה באמצעות שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל במקביל לחיוב חבישת קסדה לכל הרוכבים והגברת המודעות. הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות על המחדל הזה ותפסיק להאשים רק את הרוכבים”.
עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2018 חלה עליה משמעותית במספר הפצועים המאושפזים רוכבי אופניים חשמליים מתחת לגיל 15, שרוכבים בניגוד לחוק המתיר רכיבה החל מגיל 16. 90 בני אדם מבין כלל המאושפזים בתאונות אופניים חשמליים בחציון הראשון של 2018 היו בטווח הגילאים 0-15, לעומת 67 רוכבים באותה קבוצת גיל שאושפזו בחציון הראשון בשנת 2017 – עליה של 35%.