אלפי תושבים מבקשים מידי שנה הנחה בארנונה מסיבות שונות (מחלה, גיל, זכאות לפי הכנסה ועוד). מהיום, ובשלב זה רק בעיריית פתח תקווה, תושבים אלה אינם חייבים להגיע פיזית לבניין העירייה ולהגיש טפסים, אלא יכולים לקבל את מלוא השירות באמצעות אתר האינטרנט של עיריית פתח תקווה.
הבקשה להנחה מארנונה מכל סוג (קיימים 37 סוגים), מותאמת למערכת הגבייה ומערכת ה CRM של הרשות, כך שכל המידע מונגש לפקיד העירייה וזמן הטיפול מתקצר. בזכות המערכת ניתן להמשיך ולתקשר עם התושב (באמצעות SMS ומייל ) אם צריך פרטים נוספים או מסמכים חסרים.
בכניסה ללינק המתאים (תחת מינהל כספים או בטפסים) הפונה ממלא את הפרטים, מצרף את הטפסים הנדרשים ויכול לשגר את הבקשה. במידה ונדרשים ממנו טפסים שאין ברשותו, הוא יכול למלא את הבקשה ב”סטטוס טיוטה”, ולהמשיך למלא את הבקשה במועד מאוחר יותר, עם קבלת מלוא הטפסים והפרטים הדרושים.
במידה וחסרים פרטים לאחר שליחת הטפסים, יקבל התושב מייל עם דרישה למסמכים הנדרשים, ובכל מקרה יכול התושב לעקוב אחר פנייתו ובאיזה סטטוס היא נמצאת.
התושב אף יכול לצפות בסטטוס פנייתו דרך פורטל שירות, זאת לרבות צפייה בנתוניו מתוך מערכות הליבה ברשות.
בנוסף, מעדכנת שלומוביץ מנהלת האגף, כי בימים אלה יעלה טופס מקוון נוסף – “הצטרפות לחשבונית ארנונה במייל”. הטופס יאפשר לתושבים להירשם לשירות קבלת שובר הארנונה במייל (במקום קבלת השובר בדואר) עם יכולת לשלם בלחיצת כפתור.
אגף המחשוב ביצע מהלך יזום בו נשלחו לכ- 60 אלף תושבים מייל ו SMS עם לינק לרישום לשירות, ומי שיבחר להירשם ייהנה מהשירות הפשוט והנוח.
ראש העיר רמי גרינברג בירך על קידום התהליכים המקוונים ואמר כי “נמשיך להרחיב את סל השירותים המקוונים ולספק לתושבים שירות נגיש ואיכותי לתושב”.