מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

הביקוש לרכב דו גלגלי עלה בשנת 2020

צילום: pixabay

שנת 2020 הייתה שנה מאתגרת במיוחד בשל הקורונה, עסקים רבים נאלצים להפחית את הפעילות שלהם, לצמצמה ואחרים אף נאלצים לסגור את העסק לחלוטין. עם זאת תחום אחד הביקוש שלו היה גבוה – שוק הרכבים הדו גלגליים אשר כולל אופנועים, קטנועים ואופניים חשמליים. החשש מהידבקות גרמה לעובדים רבים להדיר את רגליהם מהתחבורה הציבורית הכוללת אוטובוסים ורכבות. למרות שיש עובדים שיכולים להרשות לעצמם רכב פרטי, עובדים אחרים שהסתמכו על התחבורה הציבורית נאלצו לבצע התאמות – הפתרון היה לרכוש רכב דו גלגלי זול וחסכוני.

מה היתרונות של רכבים דו גלגלים?

חסכון בעלויות – קודם כל רכישת אופנוע חדש זול יותר מהמחיר שתשלמו אם תרכשו רכב פרטי יד שנייה. קטנוע יכול לעלות כ-15 אלף ש”ח בלבד. לעומת זאת רכב יד שנייה יעלה לכם בין 30 ל-40 אלף ש”ח ואילו רכב חדש יגיע ל-70 ואפילו ל-100 אלף ש”ח תלוי בסוג הדגם.

לכן אין זה מפתיע שמספר הרוכבים עולה משנה לשנה. מחירי הקטנועים יורדים בתקופה הזו של השנה והיום תוכלו יותר מתמיד לרכוש קטנוע של חברת פיג’ו ב-12,000 ש”ח בלבד עד סוף חודש נובמבר.

חסכון בצריכת דלק – כאשר מדברים על עלויות ישר עולה נושא צריכת הדלק. בשוק הרכב אומנם קיימים רכבים חסכוניים ואפילו רכבים חשמליים אך מחירם גבוה משמעותית ולכן בסופו של דבר הם לא יהיו משתלמים לרוב הלקוחות. נפח מיכל הדלק של אופנוע ממוצע מגיע ל-14 ליטר בלבד, חצי מטנק דלק של רכב מיני והניצול של הדלק מגיע בנסיעות בינעירוניות ל-20 ק”מ לליטר בנזין – מדובר על חסכון משמעותי.

ההשפעה על צריכת הדלק כמו כל רכב קשורה לתאוצה של האופנוע שרוכבים רבים אוהבים להאיץ את האופנוע במהירות, עליות, לחץ אוויר בגלגלים ועוד פרמטרים נוספים שיכולים לצרוך יותר דלק.

עם זאת בסופו של דבר אופנוע נחשב חסכוני מבחינת עלויות ולכן אטרקטיבי מאוד.

חסכון בתיקונים – רכבים פרטיים לעומת אופנועים דורשים פחות תיקונים. אפילו החלפת השמן באופנוע פשוטה באופן יחסי מרכב פרטי.

עומסים בתנועה – מדובר ביתרון מספר אחת במאה ה-21 במיוחד לכל אלו הגרים בגוש דן. עומסים ופקקים. רוב התושבים בישראל הגרים בגוש דן מכירים היטב את עומסי הבוקר שגורמים לאיחורים לעבודה ויכולים להגיע לשעות עמידה בפקקים. אופנועים וקטנועים מאפשרים לנו לנסוע בין רכבים, לצמצם במהירות מרחקים ואפילו רחמנא ליצלן לסוע על השוליים.

חופש בתנועה – נוסף על האפשרות לברוח מהפקקים, האופנוע מאפשר חופש תנועה בזמן הנסיעה. רכיבה כשהרוח מתנפנפת פשוט עושה טוב במיוחד כשיוצאים מחוץ לעיר רכיבה במדבר הפתוח או בצפון הירוק עושה טוב, זהו חיבור נהדר שלא קיים בנסיעה ברכב עם חלון פתוח.

בריאות הרוכב וסיכויי הדבקה נמוכים – נסיעה באופנוע בניגוד לרכב כוללת רוכב אחד ולא ארבעה או שלושה נוסעים כמו ברכב פרטי. נוסף לכך העובדה שהנסיעה באוויר הפתוח מפחיתה את הסיכוי מלהידבק כמו נסיעה ברכב פרטי סגור.

עלייה עקבית בביקושים בשנה האחרונה

לאחר שמנינו את היתרונות של רכישת אופנוע אין זה מפתיע שחלה עלייה בביקושים לאופנועים וקטנועים בשנים האחרונות. דווקא בשנת קורונה כפי שהייתה שנת 2020 ניתן לראות עלייה לביקוש. שוק הרכב נפגע משמעותית בעקבות הסגרים והביקוש נחתך בחצי. לעומת זאת בשוק הדו גלגלי נמכרו כ-14 אלף כלים חדשים. מדובר על עלייה קלה במכירות לעומת שנת 2019 שהייתה ללא קורונה. צפוי שעד סוף השנה יגיעו המכירות ל -18 אלף כלי רכב דו גלגלי ובכך המכירות צפויות להיות דומות לשנים קודמות.

בינתיים אתם מוזמנים לבחור מותג ולהתקדם לאופנוע חדש מאופנוע שטח של ktm ועד קטנוע 125 סמ”ק של חברת פיג’ו, הבחירה בידיים שלכם.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x