pixabay

מדריך רכישת טלפון – חכם

הסמארטפון שלכם כבר לא מהיר כמו בעבר? פונקציות חדשות אינן זמינות במכשירכם? הסוללה מתרוקנת במהירות? מתלבטים האם לרכוש סמארטפון חדש? ברוכים הבאים למדריך לרכישת סמארטפון חדש. שוק הסמארטפונים מתחדש באופן תמידי ומדי שנה יוצאים לשווק דגמים חדשים בעלי תכונות חדשות ופונקציות מתקדמות במחירים נגישים. במדריך שלפניכם ננסה לסקור את השיקולים שעליכם להביא בחשבון בעת רכישת סמארטפון חדש.

מערכת הפעלה

מערכות ההפעלה העיקריות שמתוקנות בסמארטפונים הן Android של גוגל ו-iOS של אפל. מערכת iOS היא מערכת סגורה שמתוקנת אך ורק על סמארטפונים מתוצרת חברת אפל. מערכת Android היא מערכת פתוחה שמותקנת ע”י שורה ארוכה של יצרניות אחרות והיא מתוקנת ברוב הסמארטפונים המיוצרים כיום בעולם. מערכת Android מתעדכנת מדי תקופה קצובה, ולעיתים העדכון נשלח גם לסמארטפונים שנרכשו לפני פרסום העדכון. הסמארטפונים העדכניים מגיעים כיום עם מערכת Android 11, ובעתיד הקרוב עתידים לצאת לשוק מכשירים עם Android 12.

שפה

ברוב הסמארטפונים בעלי מערכת Android, השפה העברית מותקנת מראש בחבילות השפה. כל שנדרש הוא להיכנס להגדרות מערכת ולבחור שפה. מהסיבה הזו, ישראלים רבים בוחרים לרכוש סמארטפונים מאתרים בינלאומיים. לפני רכישת סמארטפונים מאתרים בינלאומיים, מומלץ לוודא במפרט המכשיר כי המכשיר תומך בשפה העברית.

רשת סלולרית

רוב הסמארטפונים פועלים בטכנולגיות שמתאימות לרשתות התקשורת בישראל. הסמארטפונים הנפוצים מגיעים עם תמיכה ברשת התקשורת 4G והמתקדמים בהם מגיעים עם תמיכה ברשת התקשורת 5G. רשת התקשורת 5G מאפשרת גלישה סלולרית במהירות גבוהות במיוחד. לפני רכישת סמארטפונים מאתרים בינלאומיים, מומלץ לוודא במפרט המכשיר כי המכשיר תומך ברשתות הסלולריות בישראל.

תצוגה ומסך

גודל מסך: בדרך כלל, גודל המסך נע מ-4 אינץ’ למכשירים קטנים ועד 7 אינץ’ למכשירים גדולים. בדגמים מתקדמים ויוקרתיים, היצרניות צמצמו את גודל השוליים שסביב למסך והגדילו את המסך עצמו באופן שמתקבל יותר אינץ’ של מסך באותו גודל של מכשיר.

טכנולוגיה: בדגמים הנפוצים והזולים יותר, המסך מורכב מפנל של IPS LCD שמואר באמצעות תאורה אחורית סטנדרטית. בדגמים מתקדמים ויוקרתיים, המסך מורכב מפנל של OLED או AMOLED כך שכל פיקסל (ריבוע קטן) מואר באופן עצמאי ומתקבלת תצוגת צבעים מרשימה ומדויקת.

רזולוציה: בדגמים הנפוצים והזולים יותר, המסך מגיע בצפיפות פיקסלים (רזולוציה) של HD (720*1280) או FHD (1080*1920). בדגמים מתקדמים, המסך מגיע בצפיפות פיקסלים של FHD+ (1080*2220). בדגמים יוקרתיים במיוחד, המסך מגיע בצפיפות פיקסלים של 4K (2160*3840). ככל שצפיפות הפיסקלים גבוהה יותר, כך התמונה תהיה חדה ומרשימה יותר.

5 טלפונים חכמים מומלצים

זיכרון

זיכרון פנימי: זיכרון פנימי הוא זיכרון העבודה של המכשיר והיכולת לעבוד תחת ריבוי משימות. בדגמים הנפוצים והזולים יותר, המכשיר מגיע עם זיכרון פנימי של עד 4GB. בדגמים מתקדמים, המכשיר מגיע עם זיכרון פנימי של 6GB או 8GB. בדגמים יוקרתיים במיוחד, המכשיר מגיע עם זיכרון פנימי של 12GB ומעלה.

זיכרון חיצוני: זיכרון חיצוני הוא הזיכרון שמאפשר לאחסן יישומים ומידע במכשיר. בדגמים הנפוצים והזולים יותר, המכשיר מגיע עם זיכרון חיצוני של עד GB64. בדגמים מתקדמים ויוקרתיים, המכשיר מגיע עם זיכרון חיצוני של GB128 ומעלה.

מעבד

המעבד, יחד עם הזיכרון הפנימי, אחראי לביצועי המכשיר והיכולת לבצע משימות מרובות ותובעניות. איכות המעבד נקבעת בין היתר לפי מספר הליבות וסוגן, מהירות השעון ותהליכי הייצור. בדגמים הנפוצים והזולים יותר, המכשיר מגיע עם מעבד מתוצרת חברה סינית בשם MediaTek. בדגמים מתקדמים ויוקרתיים, המכשיר מגיע עם מעבד מתוצרת חברה אמריקאית בשם Qualcomm.

סוללה

נפח: נפח הסוללה נמדד במילי אמפר שעה (mAh). ככל שהנפח גדול יותר, כך שהסלולה תתרוקן במהירות קטנה יותר. רוב המכשירים המיוצרים כיום בעולם מגיעים בנפח של mAh4000 ומעלה.

סוג טעינה: בדגמים הנפוצים והזולים יותר, ניתן להטעין את הסוללה רק באמצעות כבל הטענה. בדגמים מתקדמים ויוקרתיים, ניתן להטעין את הסוללה גם באמצעות טעינה אלחוטית ללא חיבור פיזי. לטעינה אלחוטית מהירה, מומלץ לבחור מכשיר בהספק של 30W ומעלה.

סוג כבל הטענה: רוב המכשירים המיוצרים כיום בעולם מגיעים עם פתח טעינה מסוג C. פתח טעינה מסוג C מתאים לרוב כבעלי ההטענה ואינם דורשים כבל הטענה מיוחד של המכשיר הספציפי.

תכונות נוספות

:WIFI מהירות הגלישה האלחוטית נקבעת בין היתר לפי תדרים ותקנים של WIFI. התדרים הנפוצים הם 2.4GHz ו-5GHz והתקנים המקובלים Wi-Fi5 ו-Wi-Fi6. בדגמים מתקדמים ויוקרתיים, המכשיר תומך בשני התדרים ובתקן Wi-Fi6.

NFC: התקן המאפשר העברת מידע באופן אלחוטי לטווח קצר. באמצעות התקן זה ניתן לשלם מארנק סלולרי, להטעין רב-קו ולבצע שורה של פעולות נוספות. התקן זה מותקן במעט מהדגמים הזולים וברוב הדגמים מתקדמים והיוקרתיים.

מצלמה: איכות המצלמה נקבעת בין היתר לפי סוגי ומספר העדשות, החיישנים, מגה פיסקליים ומפתח הצמצם. בדגמים מתקדמים ויוקרתיים, המכשיר מגיע עם ריבוי עדשות, מספר גדול של מגה פיסקליים בעדשות האחוריות והקדמיות, חיישנים מתצורת ידועה ומפתח צמצם רחב יחסית.

אחריות

ברכישה בישראל: ניתן לרכוש מכשירים עם אחריות היבואן הרשמי או עם אחריות יבואן מקביל. בדרך כלל, אחריות יבואן מקביל היא לתקופה קצרה יותר, הפריסה של מוקדי השירות מצומצמת יותר ואיכות השירות פחותה. לעתים, היבואן המקביל מחליף אביזרים מקוריים ובאביזרים גנריים ואף צורב גרסה בלתי רשמית (“גרסת חנויות”) במערכת ההפעלה. אחד האתרים המומלצים ביותר לרכישת מכשיר מיבואן רשמי הוא אתר KSP, שמציע את רוב המכשירים עם אחריות היבואן הרשמי במחירים ההוגנים ביותר.

ברכישה באתרים בינלאומיים: כל אתר וכל מוכר נבדל בתנאים ובשירות. ככלל, בהגעת המכשיר לארץ הוא מחויב בתשלום מסים, ובמשלוח מהיר דוגמת DHL או EMS נדרש לשלם עמלות נוספות לחברת השליחות. אחד האתרים הבינלאומיים המומלצים ביותר הוא אתר Banggood שמציע מכשירים עם גרסה בינלאומית במחירים מעולים, לרוב כולל ביטוח מסים ומכס (נדרש לוודא כי הפונקציה של Tariff Insurance מסומנת ב-V בדף התשלום ולשלם באמצעות PAYPAL). אם המכשיר חויב במסים, ניתן לשלוח לשירות הלקוחות את הקבלה ולקבל החזר בגובה תשלום המסים.

הכתבה בשיתוף דף הפייסבוק ‘דילים ברשת’ וקבוצת הפייסבוק ‘קניות מומלצות אונליין’ להצטרפות לערוץ הטלגרם של הדף לחצו כאן 

5 טלפונים חכמים מומלצים

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x