מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

הרמת סינוס – מה חשוב לדעת?

אם שקלת לעבור השתלת שיניים אך נאמר לך שאין לך מספיק עצם בלסת העליונה הפתרון שיכול להיות שיעמוד לרשותך הוא הרמת סינוס. מדובר בהליך מתקדם שיכול לשפר משמעותית את הצלחת השתלת השיניים וזאת תודות ליצירת תמיכה של העצם הנדרשת.

רבים לא מכירים את התהליך וזאת כיוון שלא כולם באמת זקוקים לו. לכן במאמר זה נכתוב את כל מה שחשוב לדעת כולל מהי הרמה של הסינוס, מהם היתרונות של הפעולה, למי היא מתאימה ונענה על שאלות שיכולות לעלות לאורך השלבים השונים.

מה זה בכלל הרמת סינוס

הרמת הסינוס היא הליך כירורגי שהמטרה שלו היא להגדיל את כמות העצם ובעיקר באזור של השיניים הטוחנות והפרא-טוחנות. בפעול המשימה מושגת על ידי הרמת קרום הסינוס והנחת חומר של השתלת עצם לתוך החלל של הסינוס. ההשתלה יכולה להיות במקור מגוף המטופל והיא יכולה להיות מחומרים סינטטיים כאשר כל מקרה יבחן לגופו.

הצורך בהרמה של סינוס מתעורר כאשר העצם הטבעית הדרדרה כשהסיבות לכך יכולות להיות אובדן שיניים, מחל חניכיים או גורמים אחרים. כאשר אין מספיק עצם לא ניתן לעגן את השתלים הדנטליים ולבצע את ההשתלה ותהליך זה חיוני וחשוב עבור אלו שרוצים ליהנות מפה מלא שיניים חזקות.

טיפים לתהליך מוצלח

ישנם תהליכים דנטליים שונים שנחשבים לשגרתיים ופשוטים באופן יחסי. עם זאת כאשר מדובר על השתלת שיניים מדובר על תהליך מורכב יותר כשהמטרה היא להשיג תוצאות מעולות לטווח הארוך. כאשר ישנו חוסר עצם יש לבצע הרמת של הסינוס שהיא תהליך אותו רק רופאי שיניים מומחים יכולים לבצע כשבתור מטופלים הטיפים הבאים יוכלו לעזור לנו בדרך:

  • הבנת התהליך – כדאי מאד להכיר מבעוד מועד את השלבים השונים הכרוכים בפעולת הרמת סינוס. בכל שאלה חשוב לפנות לרופא המנתח וזאת כדי להימנע מהפתעות ולהבין למה בדיוק עלינו לצפות לפני, במהלך ואחרי התהליך.
  • הקשבה לנהלים – לאורך התהליך ישנן הנחיות שונות שחשוב מאד להקשיב להן וזאת כדי להשיג את התוצאות המיטביות. אפשר להתייעץ עם הרופא עוד לפני ביצוע התהליך כשחשוב מאד להבין אם ידרשו תרופות שונות, כיצד אפשר לשמור על היגיינת הפה והאם יש פעולות שיש להימנע מהן.
  • תכנון החלמה – חשוב להבין כי מדובר בניתוח מקומי. אומנם רוב המטופלים יוכלו לחזור לפעילות רגילה תוך מספר ימים אך ריפוי מלא של האזור עשוי לקחת תקופה מסוימת. חשוב לתכנן את ההחלמה ולהבין כי רצוי להימנע מתכנונים ליום הניתוח ולימים לאחר מכן.
  • בחירת המנתח – הצלחת ניתוח הרמת הסינוס תלויה במידה רבה במיומנות וביכולות של הרופא המבצע. חשוב מאד לבדוק מי מבצע את התהליך, לבדוק מה הניסיון שלו ולוודא כי מדובר ברופא בעל רקורד מוכח ומוצלח בתחום זה באופן ספציפי.

ציפיות מהתהליך

הליך הרמת סינוס מתחיל בבדיקה יסודית כולל ביצוע הדמיה. על רופא השיניים להבין מה בדיוק המצב של חלל הפה והחניכיים וזאת כדי לתכנן באופן ספציפי את הניתוח. לפני שאפשר יהיה לגשת לפעולה חשוב מאד שנבין לפני מה אנחנו עומדים ונקבל מענה לכל השאלות שלנו. הפעולה עצמה מתחילה בביצוע חתך ברקמת החניכיים במטרה לחשוף את העצם כך שאפשר יהיה לגשת לחלל הסינוס.

לאחר מכן תתבצע הרמה של קרום הסינוס לצורך השתלת עצם לחלל שנוצר. בסיום הרופא יתפור את רקמת החניכיים ויתחיל תהליך הריפוי. לאחר שהעצם המושתלת תשתלב בזו הקיימת אפשר יהיה לבצע שתלים דנטליים. חשוב מאד לבצע את הפעולה במרפאה המתמחה בתחום זה כאשר פרמון דנטל היא הכתובת הטבעית לכך.

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים