גני מעיין החינוך פתח תקווה מובילים מהפכה בטיפול מוקדם בקשיי שפה

יוזמה חדשנית מבית גני ילדים של רשת מעיין החינוך התורני בפתח תקווה - מציעה הדרכת זום עם קלינאית תקשורת להורי ילדי גן עם קשיי שפה, זוכה לתגובות נלהבות

גני מעיין החינוך בפתח תקווה יצאו לאחרונה ביוזמה חדשנית ופורצת דרך בתחום הטיפול בקשיי שפה אצל ילדים העולים לגן. במסגרת היוזמה, הוצע להורי כל הילדים שאותרו עם קשיי שפה במהלך הרישום לגנים, מפגש הדרכה מקוון עם קלינאית תקשורת מומחית.

המפגש, שהתקיים באמצעות פלטפורמת הזום, נועד לספק להורים כלים מעשיים וטיפים יעילים כיצד לסייע לילדיהם להשלים פערים שפתיים עוד לפני תחילת שנת הלימודים. קלינאית התקשורת העבירה סדנה אינטראקטיבית, שכללה הדגמות מעשיות ומתן מענה לשאלות ספציפיות של ההורים.

רות אזולאי, מנהלת מחלקת הגיל הרך במעיין החינוך התורני פתח תקווה, מסבירה: “זיהינו צורך אמיתי בקרב הורים לקבל הדרכה מקצועית בנושא קשיי שפה. החלטנו ליזום את המפגש הזה כדי לתת מענה מידי ונגיש, שיאפשר להורים להתחיל לעבוד עם ילדיהם כבר בחופשת הקיץ.”

התגובות להדרכה היו נלהבות. הורים רבים הביעו את הערכתם ליוזמה, וציינו כי המידע והכלים שקיבלו היו שימושיים ומעשיים. “ההדרכה פתחה לנו צוהר לעולם חדש של אפשרויות,” אומרת מיכל, אם לילד בן 4. “קיבלנו טיפים פשוטים אך אפקטיביים שאנחנו כבר מיישמים בבית.”

עדן וללי קלינאיות התקשורת שהעבירו את ההדרכה, מדגישות את חשיבות ההתערבות המוקדמת: “ככל שמתחילים לטפל בקשיי שפה מוקדם יותר, כך גדלים הסיכויים להשיג תוצאות טובות יותר. המפגש הזה נתן להורים את הכלים להתחיל לעבוד עם ילדיהם באופן מידי ואפקטיבי.”

היוזמה של גני מעיין החינוך מהווה מודל חדשני לשילוב בין מערכת החינוך לבין מומחים בתחום התפתחות הילד. היא מדגימה כיצד ניתן לנצל את הטכנולוגיה כדי להנגיש מידע וכלים מקצועיים להורים, ובכך לקדם את התפתחותם התקינה של הילדים.

“אנחנו רואים בהורים שותפים מלאים בתהליך החינוכי,”מסכמת אזולאי. “היוזמה הזו היא רק דוגמה ליתרונות הרבים של הפרויקט האדיר שיצא לדרך השנה במעיין החינוך: אינטק קבוצתי רב מקצועי עבור הילדים הצעירים העולים לגן בשנת הלימודים הקרובה. כבר זכינו להכיר את כל התלמידים החדשים בפעילות ממוקדת ומקצועית שאפשרה לנו לאתר ילדים קטנים עם קשיים שפתיים ולתת להם מענה עוד לפני כניסתם לגן הילדים !תוכנית רחבה זו שאנחנו מפתחים מאפשרת לתת מענה כוללני לצרכים ההתפתחותיים של ילדי הגן עוד לפני כניסתם לגן הגדולים!”

לאור ההצלחה, מתכננים בגני מעיין החינוך להרחיב את היוזמה ולהציע מפגשי הדרכה נוספים בנושאים שונים הקשורים להתפתחות ילדים. בכך, הם מציבים רף חדש של מצוינות ואחריות בחינוך הגיל הרך, ומספקים להורים כלים חיוניים לתמיכה בהתפתחות ילדיהם.

הקליניות ישתתפו באסיפת הורים בגני הילדים וידברו על התוכנית השנתית בהרחבה: אתור וטיפול בילדים צעירים עם קשיי שפה ומוכנות לכיתה א’ עבור הילדים הבוגרים.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם