השבוע (ג' 12.5.26) התקיימה ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) בהשתתפות ראש העיר רמי גרינברג, מנהל מינהל הביטחון, הפיקוח והחירום יריב סנדלון, מפקד היקל"ר אל"מ (במיל') רוני קשלס, מנהלי מכלולים, מנהלי רובעים, נציגי יחידת החילוץ העירונית ונציגי כוחות הביטחון וההצלה.
במהלך הישיבה הוצגו מספר האירועים בהם הייתה פגיעה בעיר פתח תקווה אם ע"י טיל או ע"י שברי יירוט ורסיסים. תפקוד הרשות והסיוע שהוגש לתושבים, מערך הטיפול המהיר והיעיל בתשתיות, פינוי התושבים שנזקקו לפינוי ושיבוצם במקומות לינה חלופיים, הסיוע שניתן לתושבים שרכושם נפגע ונזקקו לתיווך עם מס רכוש ועוד.
במהלך הישיבה הועלו לקחים ותובנות ממבצע שאגת הארי, הצעות לשיפור פעילות המכלולים והרובעים, שיפור הקליטה והרישום במס"ר (מרכז סיוע ראשוני), שיפור נוהל המחסות ההמוניים במידה ויש צורך לפתוח אותם, הצגת יתרונות המערכת החדשה לניהול אוכלוסייה בחירום ועוד.
עיריית פתח תקווה במשך שנים נערכת לכל תרחיש חירום, מבצעת תירגולים, מציידת את הצוותים ומרחיבה את המענים. לצערנו במהלך שאגת הארי אירעו בעיר מספר רב של אירועים בהם בתים ותשתיות ניזוקו, אך אני גאה בצוותי העירייה שנתנו מענה מהיר ויעיל לכל התושבים שנזקקו לסיוע.
נמשיך להציב מיגוניות במרחבים הציבוריים ובמוסדות חינוך ותיקים, לתמוך בתושבים ולסייע להם ונמשיך לשפר את המוכנות לכל תרחיש.
ראש העיר רמי גרינברג "אני רוצה להודות לכל הצוותים שעבדו 24/7 מכל הלב ועם הרבה רצון טוב ולאחל לכולנו ימים שקטים"

















