עיריית פתח תקווה אישרה השבוע חוק עזר חדש שמרחיב את סמכויות הפקחים העירוניים כנגד רוכבי כלים חשמליים הנוהגים בניגוד לחוק. השינוי נועד להגביר את בטיחות משתמשי הדרך והולכי רגל במרחב הציבורי.
"השבוע אישרנו תוספת לחוק העזר העירוני שתאפשר להרחיב את הסמכויות של הפקחים העירוניים כנגד רכיבה בכלים חשמליים בניגוד לחוק, תוך סיכון משתמשי הדרך", הסביר ראש העיר רמי גרינברג.
החרמת כלים וקנסות כספיים
חוק העזר החדש מעניק לפקחים סמכויות מורחבות להחרמת כלים חשמליים, לרבות גביית אגרת תפיסה וקביעת תנאים לשחרור הכלים. בנוסף, ההסדר כולל הטלת קנסות כספיים משמעותיים בגין עבירות תעבורה שונות.
עבירות שיענשו בקנסות
הקנסות יוחלו על מגוון עבירות, כולל רכיבה ללא קסדה, שימוש בטלפון נייד במהלך רכיבה, נסיעה על מדרכות ורכיבה ללא הכשרה או מתחת לגיל 16. כמו כן, ייענשו רוכבים שחוצים מעבר חציה ברכיבה, משתמשים באוזניות במהלך נהיגה או מרכיבים נוסע נוסף שלא כדין.
מטרת ההסדר
השינויים בחוק העזר מיועדים לצמצם את הסיכון במרחב הציבורי ולחזק את האכיפה כנגד רכיבה מסוכנת. העירייה מציינת כי הצעדים נועדו להגן על בטיחות כלל משתמשי הדרך והולכי הרגל בעיר.

















