האם “המושבה” – שמו של אצטדיון הכדורגל העירוני בפתח תקוה הגיע לקיצו? בימים אלו, עיריית פתח תקוה, באמצעות החברה לפיתוח פ”ת, יוצאת במכרז לצורך מתן חסות מסחרית וקריאת שם לאצטדיון.
בעשורים האחרונים, נהוג כי מבני ציבור שעלותם גבוהה נקראים על שם חברות מסחריות או תורמים פרטיים תמורת מימון מלא או חלקי. דוגמאות מוכרות בישראל הנן היכל ‘מנורה מבטחים’ בת”א ואצטדיון סמי עופר בחיפה. כיוון שבמימון בניית האצטדיון לא לקח חלק אף גוף מסחרי או פרטי והמימון היה ציבורי, בזמן תחילת בנייתו של האצטדיון שמו טרם נקבע והוא נשא את הכותרת “אצטדיון עירוני” ללא כל כינוי נוסף. בהמשך, הודיעה עיריית פתח תקווה כי הוחלט לקרוא לאצטדיון בשם “אצטדיון המושבה”.
כעת כאמור, מבקשת העירייה לשנות את שם האצטדיון ולהעניק במסגרת ההתקשרות את שם נותן חסות, והוא ימותג וישולט הן במעטפת החיצונית והן בחללים הפנימיים בשם וסמל נותן החסות.
אצטדיון המושבה הוא אחד ממתקני הספורט החדשים והחדשניים בארץ ואחד מאצטדיוני הכדורגל הבודדים העומדים בתקן הבינלאומי ורשאים לארח משחקים במסגרות בינלאומיות. הוא משמש בית לשתי הקבוצות העירוניות ולשתי קבוצות ליגת על ומתקיימים בו כ-100 משחקים בעונה, מחציתם משודרים בשידור טלוויזיוני מלא וחלקם כתקצירים. באצטדיון מתקיימים אירועי בידור שונים, הוא מכיל כ-8,000 מ”ר שטחי מסחר המושכרים לעסקים מסחריים ובסה”כ פוקדים אותו כ-300,000 צופים מדי שנה.
האצטדיון נהנה מכיסוי תקשורתי נרחב ומוזכר בערוצי התקשורת השונים כ-150 פעמים בחודש. הוא ממוקם בסמיכות לצירי תנועה ראשיים כגון כביש 4 ו-5 וצמוד לתחנת הרכבת העירונית.
ראש העיר רמי גרינברג: ” גם בספורט, אנחנו מובילים ועושים למען הציבור. כיאה לאצטדיון מתקדם וחדשני, אשר נמצא בליגה של כל המגרשים ומתקני הספורט המובילים בישראל, גם נושא שם האצטדיון וקבלת חסות צריכים להיות ברמה גבוהה. המהלך הזה יביא לכך שחברות גדולות ישקיעו בספורט המקומי, יכסו חלק נכבד מעלויות אחזקת האצטדיון ויאפשרו להשקיע את הכסף הציבורי בפיתוח הספורט ותחומים נוספים לרווחת התושבים”.