pixabay

יותר מ- 67,000  תלמידים פתחו את שנת הלימודים תשפ”ב בפתח תקווה

עשרות מיליונים הושקעו בשיפוצי קיץ, שידרוג מבנים ואבזור חדש בכיתות ובגנים 67,075 תלמידים התחילו הבוקר-1 בספטמבר את שנת הלימודים תשפ"ב בעיר פתח תקווה.

בפתח תקוה  4,658 ילדי גן חובה, 3,248 תלמידים התחילו השנה את לימודיהם בכיתה א’, 2,979 תלמידים יתחילו את כיתה ז’, ו-2,619 תלמידים יתחילו את כיתת יב’ בדרך לסיום לימודיהם במערכת החינוך (נתונים אלה כוללים רק את החינוך המ”מ והממ”ד).

14,093 ילדים ילמדו בגני הילדים. 28,762 תלמידים ילמדו בבתי הספר היסודיים, 20,520 תלמידים בבתי הספר העל יסודיים, ובחינוך המיוחד כ-3,700 תלמידים. מספרים אלה כוללים את התורני, החרדי והמוכש”ר.

בעיר קיימים מאות מבני חינוך, ביניהם 581  גני ילדים (כולל חינוך מיוחד והמוכש”ר), 60 בתי ספר יסודיים (כולל חרדי והמוכש”ר), 24 בתי ספר על יסודיים, 26 בתי”ס על יסודיים לחינוך החרדי והמוכש”ר, כל זאת בנוסף ל-15 בתי ספר של החינוך המיוחד (כולל חרדי והמוכש”ר).

לחינוך המיוחד בפתח תקוה המונה כ-2,800 תלמידים יש כאמור 14 בתי ספר ו- 70 גני ילדים, זאת בנוסף ל- 123 כיתות חנ”מ המשובצות בבתי ספר (של החינוך הרגיל מכל המגזרים) ברחבי העיר. (הנתונים לא כוללים חרדי ומוכש”ר). בבית היל”ה ילמדו השנה 73 בשלוחה הכללית ו-60 בשלוחה החרדית.

ראש העיר רמי גרינברג “אני נרגש לפתוח את שנת הלימודים תשפ”ב ומייחל בכל ליבי כי היא תאופיין בלמידה רציפה ופרונטלית בבתי הספר עד כמה שניתן.  לקראת שנת הלימודים ביצענו התאמות ואנו נערכים ללימוד מקוון בחלק משכבות הגיל, בהתאם להנחיות משרד החינוך ובהתאם לצורך שיעלה. אין ספק שהתפשטות נגיף הקורונה אילצה את כולנו להתאים את הלמידה להנחיות המתקבלות ולפיכך נערכו כל מוסדות החינוך ללימוד מיטבי מרחוק במקרה הצורך. במקביל להכנות אלו המשכנו גם השנה בשיפוצי מוסדות החינוך ובבניית מוסדות חינוך חדשים לילדי העיר. אנו משקיעים מיליוני שקלים בפיתוח תשתיות מתאימות ובניית מוסדות חינוך, שיפוץ ושדרוג מבני חינוך ותיקים, ובנוסף להשקעה הפיזית אנו משקיעים גם בפיתוח הפן הפדגוגי, הטכנולוגי, הכשרת מורים ואנשי חינוך וקידום תמידי לשיפור תהליכים ותוכניות לימוד בבתי הספר. לפני למעלה משנה התחלנו בהליך לתכנון אסטרטגי, יסודי ומעמיק הבוחן את מערך החינוך העירוני וזאת במטרה להתאים את מערכת החינוך בפתח תקוה לגידול הדמוגרפי בעיקר לטווח של חמש השנים הקרובות, מהלך שכבר התחלנו ביישומו.

אני רוצה להודות לכל מנהלי האגפים ואנשי מינהל החינוך בניהולו של רמי הופנברג על המאמצים וההשקעה לאורך כל השנה, ולאחל לכל התלמידים, התלמידות וצוותי ההוראה הצלחה רבה, שנה טובה, בריאה ושנת לימודים פורייה ומוצלחת”.

השנה הושקעו כ-40 מיליון בשיפוצי קיץ, כולל שדרוג מבנים, תחזוקה שוטפת למבנים ותיקים, אבזור וציוד חדיש לכיתות ולגנים, הצללות והתאמת כיתות. השיפוצים החלו כבר בימי הסגר בהם לא היה איש במוסדות החינוך והתחדשו במהלך חופשת הקיץ.

להלן רשימה חלקית של השיפוצים:

  • בבי”ס הוברמן שופצו שתי קומות
  • בבי”ס קפלן שופצה הקומה הראשונה ושדרוג מגרשי ספורט
  • בחטיבת בן גוריון שופץ מבנה המנהלה
  • בבי”ס אורנים נצבע אולם הספורט ושופץ חדר מורים
  • בחטיבת בן צבי שופצו החזיתות בבית הספר ואולם הספורט
  • בבי”ס קיבוץ גלויות מוקם מרכז לחדשנות, יזמות וטכנולוגיה שישמש את קהילת בית הספר וכלל בתי ספר היסודיים בעיר.
  • בבי”ס מורשה בנים הוקם מתחם משחקים בחצר
  • בבי”ס נצח ישראל הוקם מגרש ספורט מוצלל וטריבונה
  • בנוסף הותקנו עשרות הצללות במרחב הציבורי בבתי ספר ובגני הילדים

זאת בנוסף לשדרוג תשתיות בכ-20 בתי ספר, שיפוצים שמתבצעים בעשרות גני ילדים הכוללים שיפוץ כללי, צביעה, שיפוצים בחצר, התקנת משחקי חצר ועוד.

הנגשות של מוסדות חינוך כולל התקנת מעליות, ביצוע כ-45 כיתות שמע, ביצוע בחמישה  בתי ספר כיתות M 21 (בנוסך לכיתות 21M שכבר הקיימות), שידרוג עשרות חצרות, התקנת דשא סינטטי ומתקני משחק בגנ”י ובבתי ספר, שידרוג עשרות תשתיות עבור מבנים של החינוך המיוחד, שידרוג תשתיות חשמל, שידרוג והתייעלות אנרגטית בתחום מיזוג האוויר ועוד .

עשרות מיליוני שקלים הושקעו בבנייה חדשה לקראת שנת הלימודים הנוכחית. בין היתר:

  • הקמת אולם ספורט חדש לבי”ס הס ולטובת התושבים
  • סיום שלב ראשון – בניית החטיבה כחלק משש שנתי ארנס בשכונת כפר גנים
  • בניית מעונות יום ברחוב מנחם בגין בשכונת הדר גנים
  • בניית בי”ס אמית בר אילן ואולפנת הדר גנים
  • סיום השלב האחרון בשש שנתי יצחק שמיר, תוספת לחטיבה ובניית אודיטוריום.

למערכת החינוך נוספו אנשי חינוך חדשים, סייעות, גננות, מורים, כוח עזר למורים ואנשי הנהלה.

השנה חלו שינוי כוח אדם במנהלי ובמנהלות בתי הספר:

  • הדר יהוד נבחרה לנהל את בי”ס יסודות
  • קרן הרוש תנהל את בי”ס נווה עוז
  • פנינה (פיני) אלון תנהל את עוזי חיטמן
  • מרב פלג בס חוזרת לאחר שנת שבתון לבי”ס קיבוץ גלויות
  • רינת אלמוזלינוס תנהל את בית הספר ביאליק
  • רונן יגר ינהל את קרול
  • איציק אשכנזי ינהל את שש שנתי גולדה
  • חגי קרקו ינהל את שש שנתי בן גוריון
  • אורן קמינסקי חוזר לחטיבת בן גוריון
  • הדר ברודמן תנהל את אולפנת רעות
  • יקיר טיקוצינסקי ימלא מקום השנה באמי”ת אלירז.

 

מערכת החינוך בפתח תקוה התכוננה במיוחד להיבטים של למידה מרחוק תוך דגש על חדשנות פדגוגית ומיומנויות המאה ה-21. התקיימו עשרות השתלמויות בתחום הפדגוגיה של הלמידה ההיברידית – שמשלבת למידה מרחוק עם למידה במסגרות רגילות. לבתי הספר נשלחו חומרי למידה מתאימים ונבנה מערך שיסייע לבתי הספר והגנים באתגרי השנה, בשיתוף הפיקוח של משרד החינוך.

עיריית פתח תקוה הקצתה שעות עירייה לכל תלמידי כיתות ד’ בעיר, לטובת צמצום פערים וקידום הישגים בשפה העברית, כך שבארבע שעות עברית תהיינה שתי מורות בכיתה וניתן יהיה ללמוד בקבוצות קטנות.

בנוסף, עיריית פתח תקוה פועלת לאישור ותקצוב הקמת ‘מרכז עירוני למצוינות’ בשיתוף משרד החינוך, עבור תלמידי ותלמידות העיר פתח תקוה. המרכז העירוני למצוינות יוקם בשכונת תקומה, יתפרש על שטח של 2000 מ”ר ויוקמו בו מעבדות ומרחבי למידה מתקדמים לטובת למידה חווייתית, חדשנית ויזמית, בהתאם לדגשים הפדגוגיים שניתנו ע”י מנהלות אגפי החינוך בעיר, ביחד עם הפיקוח והאגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך. למרכז פותחה תכנית פדגוגית בחינוך היסודי ובחינוך העל יסודי, המותאמת לבאי המרכז, וזאת על פי התפיסה של האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך.

בחינוך העל יסודי, ניתן דגש על למידה אקדמית, רב תחומית, המבוססת על אקו-סיסטם עירוני, המאגד שיתופי פעולה עם חברות הייטק, מרכזי רפואה ומוסדות האקדמיה בעיר וסביב לה, וזאת כמערכת רבת רבדים על מכלול הפרטים, הקבוצות, הארגונים, המשאבים העירוניים והקשר ביניהם. כך גם מתגבשת התפיסה בחינוך היסודי כי פתח תקוה על כל מבני הציבור והחינוך בתוכה הינם מרחבי חינוך לרווחת כלל תלמידי ותלמידות העיר. אגף החינוך היסודי מקדם שותפויות בין בתי הספר ליצירת קהילות הוראה ולפיתוח הפן החברתי של התלמידים. (הודעה על כך יצאה בנפרד).

האגף לחינוך על יסודי החל לפני כשנה בהליך לתכנון אסטרטגי, יסודי ומעמיק הבוחן את המערך העירוני בחינוך הממלכתי, תוך מיפוי הצרכים ובחינת תכניות עתידיות, שיתנו מענה מותאם לגידול הדמוגרפי ויאפשרו צמיחה למען תלמידי העיר, תוך שאיפה למצוינות ולחדשנות.

שתי כיתות ייחודיות נוספות תפתחנה בחטיבות בשנה”ל תשפ”ב: כיתת סמ”ל – סייבר, מנהיגות ולמידה טכנולוגית, בחט”ב ברנר, וכיתת רפואה – בחט”ב פיינשטיין. בנוסף בכל חטיבה בעיר תפתח כיתת עמ”ט – עתודה מדעית טכנולוגית. כיתות אלה מצטרפות למסלולים נוספים הקיימים בעיר במסגרת: כיתות מחוננים (בשש שנתי אחד העם), כיתות מופ”ת (ביצחק שמיר ובן צבי) וכיתת המוסיקה (בפיינברג-עלומים).

עקרון הרצפים בחינוך בא השנה לידי ביטוי ביתר שאת בחינוך העל יסודי וכך הוחלט חלטה על יצירת רצף של מסלול המחוננים ומסלול המוסיקה המתקיימים בעיר. מסלול המחוננים בעל יסודי יתקיים בשש שנתי אחד העם, חטיבה ותיכון, ויאפשר רצף פדגוגי של המגמה האזורית, ומגמת המוסיקה תתקיים בחטיבת פיינברג – עלומים שהינה חלק משש שנתי בן גוריון, בה נלמדת מגמת המוסיקה העל אזורית בעיר.

בנוסף, השנה האגף לחינוך יסודי חונך את “החינוך על פי אלפא” תכנית חינוך המקדמת חדשנות פדגוגית במציאות משתנה, המבוססת על תהליכי למידה וצמיחה המותאמים לדור הנוכחי. מתוך הבנת הצורך למענה לשונות, פיתוח לומד יצירתי, חושב ועצמאי תוך הקניית ערכים, מיומנויות וכלים הרלוונטיים לחייו, יוקם בית הספר הווירטואלי העירוני אשר יאפשר לבתי הספר בעיר לקדם למידת העשרה ומיומנויות ולקדם שורה של מהלכים חינוכיים, ובהם את היכולת לתת מענים דיפרנציאליים וגמישים לנושא הפערים בהתייחסות רב גילאית וזאת באמצעות התנסות חווייתית, הפורצת את גבולות בית הספר.

לתפיסה “החינוך על פי אלפא” יש ארבעה צירים מרכזיים: אלפא יזמות, אלפא מחקר ופיתוח, אלפא קהילה ואלפא סקול – בית ספר וירטואלי אשר יאפשר לבית הספר לפתח לומד עצמאי, להטמיע למידה חדשנית, להעצים את צוותי החינוך, ללמד בקבוצות קטנות יותר ולהעמיק את היחס האישי עם התלמידים והתלמידות. (פרטים נוספים בהמשך)

בבית ספר קיבוץ גלויות ייפתח כאמור, מרכז לחדשנות, יזמות וטכנולוגיה אשר יספק מענה לכלל התלמידים בבי”ס היסודיים בעיר. בשיפוץ המרחב הלימודי לטובת המרכז לחדשנות הושקעו כ-4 מיליון ₪ בהשתתפות העירייה וחברת פיינל. (הודעה כבר יצאה)

באגף גני ילדים יפתח השנה בית מוז”ה – מרכז אומנויות ברוח הגן העתידי. המרכז יפתח ברחוב ריינס במהלך חודש אוקטובר, ובו יבקרו תלמידי הגנים, ויהיה מרכז לצוותי ההוראה – גננות וסייעות בעיר וישמש כמרכז ארצי בתחום זה. בשיתוף משרד החינוך. (פרטים בהמשך).

בנוסף, יפתחו השנה מעון (בשכונת יוספטל) ושני גנים (ביוספטל ובאם המושבות הוותיקה) שיפעלו בשיטת המונטסורי. הצוותים בגנים אלה יעברו הכשרה והגנים יאובזרו בהתאם.

גם השנה תינתן התייחסות מיוחדת לילדים אלרגיים. בבתי הספר בהם יש ילדים אלרגיים יהיה שלט מאיר עיניים בכניסה לביה”ס, ובחדר המורים יהיה שלט מפורט בו יופיע שם הילד, כיתה והאלרגיה הייחודית לו. בבתי הספר התקיימו הדרכות והסברים לצוותי המורים ולתלמידי הכיתות הרלוונטיות על ידי אנשי מקצוע ובמעורבות הדיאטנית העירונית. צוות חשיבה הכולל נציגות של ההורים התכנס במהלך השנה על מנת לדון בהעלאת המודעות וקידום הנושא.

השירות הפסיכולוגי החינוכי מקיים לקראת פתיחת שנת הלימודים הרצאות, סדנאות הורים בזום, מענה פרטני להורים ולתלמידים, ומציע שפע של כלים להתמודדות עם פתיחת שנת הלימודים והאתגרים העומדים לפתחנו, לרבות התמודדות עם התחושות שיוצר נגיף הקורונה.

במהלך התקופה האחרונה התקיימו בזום ימי עיון והערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים לכל צוותי החינוך וההוראה, הסייעות ואנשי המינהלה. כמו כן, התקיימו כנסים לרכזי ביטחון, אבות בית, מאבטחים ומנהלים.

הממולצים אונליין

לשיתוף הכתבה

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם