זה התחיל כרעיון של כיתה אחת ונגמר במיזם בו נטלו חלק כלל תלמידי בית הספר: במסגרת תכנית “התפתחות אישית ומעורבות חברתית” בדגש על נושא “מעורבות בקהילה”, העלו תלמידי כיתה ט’/2 מתיכון ‘מעיין’ פתח תקווה בניהולו של הרב איתמר עמר, רעיון – לו קראו “מעיין הפרשה”, לפיו ימסרו התלמידים שיעור לכלל תלמידי התיכון בנושא מתוך פרשת השבוע – על חשבון ההפסקה שלהם.
הרעיון הוכתר בהצלחה רבה, מה שהוביל לחשיבה כוללת ליצירת “אקלים מעורבות” וזאת ע”י מתן אתגר לתלמידים לביצוע מיזם כיתתי בו ישתתפו כלל תלמידי התיכון.
כך יצא לדרך מה שתלמידי בית הספר קראו לו; אתגר “מיזם נולד”. לאחר חשיבה וסיעור מוחות של כל מחנך עם תלמידיו, בחרו התלמידים מיזם ייחודי אותו ישלימו עד חג הפסח.
המיזמים בהם בחרו תלמידי הכיתות הם:
כיתה י”ב – “איכות הסביבה” בדגש על אזור נחל אלכסנדר; התלמידים יצאו לנחל אלכסנדר לניקוי איזור הנחל מלכלוך, זאת במטרה להטמיע את ערך הנקיון ושמירת אתרי הטבע הלאומיים.
כיתה יא – “שביל אופניים בשביל אופניים”. כחלק מהמיזם הגו התלמידים סלוגן וכן ניסוח פלייארים/רולאפ אותם העמידו בשבילי האופניים המרכזיים ברחבי העיר פתח תקווה תוך שהם מסבירים להולכי הרגל על חשיבות שמירת שביל האופניים למען הרוכבים.
כיתה י’ – “קמחא דפסחא” בסימן איכות הסביבה. התלמידים בנו דגם של מחזורית שהתנוסס בבית הספר לצורך איסוף בקבוקים ופחיות, ולאחר שזו התמלאה פדו התלמידים את כספי הפיקדון ודאגו לשמח משפחה מרובת ילדים בכסף וע”י כך קיימו מצוות “קמחא דפסחא” בהידור רב – תוך כדי הטמעת נושא הסביבתי.
כיתה ט’ – מתן משלוחי מנות ל”מלאכים שבמעברי חצייה”. התלמידים ניסחו וחילקו פליארים באמצעותם פנו לתושבי העיר בבקשה לתרומת ממתקים לצורך חלוקת משלוחי מנות למעבירי הכבישים בקרבת בתי הספר בעיר. מספר ימים לפני חג הפורים יצאו התלמידים ביחד עם מחנך הכיתה, לחלוקת המשלוחים.
כיתה יא-יב/2 – קמפיין נגד עישון. הקמפיין כלל ניסוח משפטי העצמה בעד הפסקת עישון בקרב בני הנוער והדפסתם על גבי מודעות ענק.
הסלוגנים הדגישו את מוטיב הלחץ החברתי שיש בקרב בני הנוער בנושא העישון, כדוגמת “להוציא עשן זה הכי מיושן”, “אל תגיד חפיף – זה בלתי הפיך” ועוד. המודעות נתלו בקרבת בתי ספר בעיר. התלמידים יצאו לביצוע מסע הפרסום עם חולצות שהודפסו מבעוד מועד עליהן מודפסים משפטים בנושא.
כיתה ט-י/2 – “מעיין הפרשה”. במיזם נדרשו התלמידים להכין שיעור מתוך פרשת השבוע ולשלב נושא אקטואלי/מוסרי. על התלמידים היה לארגן כיבוד קל למשתתפים ולדאוג לכך שיהיו נוכחים כמה שיותר תלמידים – חרף העובדה כי השיעורים התקיימו בזמני ההפסקה. התלמידים פרסמו כל שבוע ב”קיר המעלות” את שמות התלמידים שנכחו בשיעור הקודם. מדי חודש, ארגנו התלמידים מרצה אורח.
השבוע, לאחר ביצוע כלל המיזמים, הוזמנו לתיכון חבר שופטים מכובד – הרב יוסף בוסו – מנכ”ל מעיין החינוך התורני פ”ת, הרב שלמה יעקובסון – מפקח כולל משה”ח, הרב בובליל – מנהל בית ספר שירת יוסף בפ”ת, הרב רפאל אוחנה – מחנך בבית ספר “בית יהודה” וישורון תורג’מן – איש תקשורת ופרסום.
לאחר לבטים רבים בחרו חבר השופטים את הכיתה עם מספר ניקוד הגבוה ביותר – כיתה ט’ עם המיזם “משלוחי מנות”.
נציין כי שניים מתוך כלל המיזמים נעשו בשיתוף פעולה עם אגף “עיר ללא אלימות” אותו מנהל ביד רמה שלומי ערה ומתכללת חינוכית – מירב חסיד. לכיתה שזכתה במירב הנקודות הוענק פרס “טיסה בשמי הארץ” ושלל “פרסי ניחומים” לשאר הכיתות המשתתפות באתגר “מיזם נולד”.