במכתב צויין כי “ציר בר כוכבא הינו ללא ספק ציר חשוב אשר מתחבר לרשת נתיבי העדפה מתוכננים וקיימים ומהווה חיבור לתחנה המרכזית וכן נתיב הזנה לקו האדום ברכבת הקלה, בעל נפח אוטובוסים גבוה”.
מכתב זה, בא בהמשך לשיחות שהתנהלו לאחרונה בין ראש העיר לבכירי חברת נתיבי איילון ובמהלכן ביקש ראש העיר לבחון שוב את פרוייקט מהיר לעיר ברחוב בגין ובמקביל לקדם את הפרוייקט בבר כוכבא אשר חשוב ביותר לפעילות המערך התחבורתי בעיר. בתוך כך, משרד התחבורה נענה לבקשתו של ראש העיר והפרוייקט בבר כוכבא ייצא לדרך כבר בשנים הקרובות.
ראש העיר רמי גרינברג: “כמי שמאמין בעתיד התחבורה הציבורית, פעלתי מול הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה ובחברת נתיבי איילון כדי לקדם את התכנון הנחוץ בבר כוכבא. במקביל, וכפי שאמרתי לפני ימים אחדים, נעשתה בחינה מחודשת של מכלול השיקולים והוחלט לעת עתה להקפיא את הפרוייקט בבגין. זאת בין היתר גם לאור המצוקה התקציבית אליה נקלע משרד התחבורה. לתפיסתי, לא יהיה מנוס בשנים הקרובות אלא להתנייד בעיקר בעזרת התחבורה הציבורית. וכמי שמבין את זה ומאמין בעתיד התחבורה הציבורית – אמשיך לקדם נושא חשוב זב ביתר שאת בכל רחבי העיר.”
תגובת חברת נתיבי איילון: פרוייקט “מהיר לעיר” בפתח תקווה מקודם ביחד עם ראש העיר במלוא המרץ, לרווחת כלל תושבי העיר. בשלב ראשון יקודם נתיב העדפה לתחבורה ציבורית בציר בר כוכבא, ציר מרכזי וחשוב בעיר וזאת לבקשת העירייה ומשרד התחבורה. גם מקטע בגין ימשיך להיות מקודם כחלק מהפרוייקט, מיד עם קבלת תוספת התקציב הנדרשת. פרויקט “מהיר לעיר”, הינו פרויקט לאומי חיוני שמקודם בעיר פתח תקווה וב-16 ערים נוספות במטרופולין תל אביב. מדובר בפרויקט חשוב שמעניק לתושבי הערים תחבורה ציבורית מהירה ואמינה ומהווה אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי, וזאת תוך שידרוג המרחב העירוני ושינוי תפעולי של קווי האוטובוסים. ללא פרוייקט זה, ופרוייקטים נוספים המקודמים בימים אלה, ימצאו עצמם בעתיד תושבי המרכז תקועים במגה-פקק. נמשיך לפעול ביחד עם ראש העיר כדי לספק לתושבי פתח תקווה עתיד תחבורתי טוב יותר.