ח”כ עומר בר לב: פתח תקווה הפכה להיות פקק אחד גדול

האסון התחבורתי והתכנוני הצפוי בכפר סירקין לאחר אישור הבניה של 20,000 יחידות דיור חדשות בפ"ת. ח"כ עומר בר לב בשאילתא דחופה לשר האוצר. צפו

הפקקים במרכז פ”ת ובאזורים נוספים הם חלק משגרת יומם של תושבי העיר. כל בניין שעובר פינוי בינוי מוסיף עוד עשרות מכוניות לכבישים הצרים דבר המקשה על הנסיעה במרכז פ”ת בכל בוקר. אך כעת העיניים נשואות לפרוייקט הגדול במתחם סירקין ובכפר סירקין בניית 20,000 יחידות דיור בסה”כ.

החשש הוא כי אין פתרונות תחבורה מתאימים והדבר יוביל לפקקים אדירים עד כדי “אסון תחבורתי” כפי שמגדירים זאת במטה המאבק נגד בניית הפרוייקט במתחם סירקין לפני התאמה מסודרת של בעיות התחבורה הצפויות.

בשאילתא דחופה של חבר הכנסת עומר בר לב לשר האוצר משה כחלון, ביקש בר לב לדעת מדוע הועבר הטיפול לוועדה על אף שההתנגדות לפרוייקט הן מהותיות ולא בירוקרטיות?

סגן שר האוצר איציק כהן מש”ס השיב בשם משרד האוצר ואמר כי “מדובר בקרקע פנויה במרכז הארץ. אזור ביקוש. באזור זה יש חשיבות רבה למציאת פתרונות דיור נוספים כדי לספק מענה לביקוש הגבוה למגורים במרכז הארץ.”

הוא הוסיף כי “מבחינת החוק ניתן לקדם את התוכנית בערוצי התכנון השונים ולאחר אפשרויות נוספות נבחר הותמ”ל כמסלול התוכנית לקידום התוכנית.”

לדבריו “התוכנית מספקת פתרון סטטוטורי, כביש עוקף עמישב והכביש מאפשר חיבור נוסף מדרום של פתח תקווה”.

חבר הכנסת בר לב אמר בתגובה כי “היום ידוע שפתח תקווה הפכה להיות פקק אחד גדול, כל התנועה מפ”ת ראש העין, ולכן הצורך המידי הוא בפתרון בעיות תחברוה, למשל הרחבת הרכבת הקלה עד האזור ההוא. אנשים שמגיעים מראש העין ונוסעים לתל אביב עוברים דרך סגולה. זו בעיה קשה.” והוסיף “אני מברך על הרחבת הבניה במדינת ישראל אבל זה חייב לבוא בדירוג מקדים כדי שבעיות התחבורה יסודרו לפני האיכלוס”.

קונים באלי אקספרס, איביי, אמזון וחוסכים מאות שקלים בחודש:
משחקי ילדיםספינר בגדי ילדיםבגדי נשיםבגדי גברים, סלולרגאדג’טים




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x