מה עשה ראש העיר פ”ת איציק ברוורמן בישיבת סיעת ש”ס בכנסת?

בישיבת סיעת ש"ס בכנסת: ראש העיר פתח תקווה ברוורמן ומ"מ אוריאל בוסו "הבניה בשטח מחנה סירקין בפתח תקווה ללא תכנון תביא קריסה לאיזור כולו". שר הפנים אריה דרעי: אפעל ככל יכולתי בעניין

ראש העיר פתח תקווה איציק ברוורמן נפגש לבקשתו עם שר הפנים אריה דרעי וחברי סיעת ש”ס על מנת להתנות בפניהם את מצוקת הבניה המתוכננת בפ”ת. ראש העיר הוזמן לישיבת סיעת שס בכנסת יחד עם מ״מ רה״ע אוריאל בוסו המכהן גם כיו”ר וועדת המשנה לתכנון ובניה.

ראש העיר פתח תקווה איציק ברוורמן ניצל את ההזדמנות ושטח בפני חברי סיעת ש”ס את התנגדותו בנושא סירקין. ברוורמן ביקש משר הפנים אריה דרעי שנכח בישיבה למצות את סמכותו כשר הפנים ולהתנגד לסיפוח שטחי דרום השרון לעיר פתח תקווה. כך גם למצות את השפעתו בותמ”ל ולהורות לחברי הותמל הסרים למשמעתו להתנגד לתוכניות של כחלון.

ברוורמן פירט את הכשלים שבתכנית, את האסון התחבורתי הנורא שהדבר ימיט על האיזור כולו, ואת העדר המוחלט של תכנון התשתיות כמו כבישים תחבורה ציבורית ועוד.

מ”מ ראש העיר אוריאל בוסו ציין את הקריסה המוחלטת הצפויה של השכונה הגדולה בעיר ,הדר גנים, בעקבות הבניה המתוכננת ללא תשתיות. כך גם את הקונפליקט הצפוי במתחם הנוסף (4000 יחידות) של דרום מזרח סירקין (בשונה משטח המחנה הצבאי. שני שטחים נפרדים). תשתיות השכונה של 4000 יח”ד בדרום מזרח מושב כפר סירקין, אמורים לעבור דרך שכונת הדר גנים, שכונה דתית במהותה, כך שהשכונה תאבד את הצביון הדתי שלה בעיקר בשבתות. יש דיי מקום לבניה על שטח המחנה הצבאי בסירקין (17000 יחידות מתוכננות) ללא צורך בהרס קרקע חקלאית וללא צורך פגיעה בשכונה הדתית היחידה בעיר.

שר הפנים אריה דרעי השיב כי הוא רואה באופן חמור את הוצאת תכנון הדיור ממשרד הפנים והפקדתו בידי שר האוצר הוצאת התכנון ממשרד הפנים גורמת לתכנון לקוי מאוד, שמונע מראשי הרשויות להביא את צרכי התושבים שלהם ובכך להביא לכשל גדול ללא תקנה בתכנון.

שר הפנים דרעי אמר לברורמן כי יפעל ככל שביכולתו לעצור את התכנון באופן שבו הוא נעשה, שר הפנים יפעל להשבת התוכניות את הוועדה המחוזית, תוך שימת דגש על הפן התחבורתי.




0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x