הרב הראשי לישראל בביקור בבית המדרש ‘רננים’ הספרדי בפ”ת

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו הגיע הבוקר (א') לביקור מיוחד בבית המדרש 'רננים' בפתח תקווה המשלב לימוד בתלמוד הבבלי עם התלמוד הירושלמי

הרב הראשי לישראל, הגיע היום (א’) באופן מיוחד לבית המדרש הייחודי והראשוני מסוגו בארץ, בית מדרש המשלב לימוד בתלמוד הבבלי עם התלמוד הירושלמי בראשות הרב ישראל מאיר ריאני.

הרב הראשי עמד בדבריו על החשיבות העצומה והמכרעת של הקמת בית מדרש מסוג זה, השואף והפועל למען הרחבת לימוד הירושלמי בקהילות נוספות ובפתיחת מסגרות לימוד ושיעורים בעיר פתח תקווה ובכל הארץ.

במסגרת ביקורו מסר הרב הראשי דוד לאו שיעור עיוני מקיף בסוגיית הייחוס בישראל ובבני נוח, תוך כדי השוואת הסוגיות המקבילות בתלמוד הבבלי ובתלמוד הירושלמי. ראש בית המדרש ב ישראל מאיר ריאני המכהן כרב הקהילה בכפר גנים ג’, הודה לרב הראשי לישראל על פעולותיו למען בית המדרש ולמשפחת דהן בראשות ר’ יוחאי דהן על התרומה המרכזית למען החזקת בית המדרש.

בראיון לפתח תקוואי סיפר הרב הראשי “זכיתי ללמד שתי מחזורים של הדף היומי כל בוקר במחזור השלישי לקחתי את התלמוד ירושלמי, לוח מסודר שהוציאו חסידי גור בערד. הוציאו לוח שלכל דף בתלמוד הבבלי יש את הדף המקביל לו בירושלמי ואורו עיני”.

הרב הראשי הוסיף “זו זכות גדולה של הרב ריאני שיושבים אברכים ולומדים תלמוד בבלי עם תלמוד ירושלמי ולומדים את הסוגיה בצורה השלמה והמלאה זו תורת ארץ ישראל. אשרינו שזכינו”

הרב הראשי - רננים הספרי פתח תקווה הרב הראשי - שיעור בירושלמי בפתח תקווה הרב הראשי לישראל - דוד לאו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

רוצים להישאר מעודכנים?
עקבו אחרינו

לשיתוף הכתבה

אולי יעניין אותך גם