מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

מהם מסכי Oled? הבנת הפיקסלים, התאורה, רמות הגוונים השחורים והצריבה

Oled הוא מונח נפוץ בטכנולוגיה, והוא מופיע על דגמים שונים של מסכי טלוויזיות, מחשבים ניידים חדשניים, או מסכי מחשבים לתצוגת משחקים. לכן בבחירת המסך המתאים, חשוב לדעת איך לבחור נכון.

המונח OLED מייצג Organic Light Emitting Diode, כלומר, דיודה פולטת אור אורגנית. טכנולוגיית הפאנל הזו היא שגורמת לטלוויזיות OLED להתבלט בהשוואה לסוגים אחרים של צגים. טלוויזיות OLED יכולות לכבות את הפיקסלים שלהן, מה שמאפשר שידור תמונה עם גוון שחור מושלם.

איכות תמונה משופרת עם מסכי Oled

טלוויזיות Oled מציגות איכות תמונה משופרת, זמני תגובה מהירים וצריכת חשמל מופחתת. אז אם אתם מעוניינים לרכוש את אחת הטלוויזיות הטובות ביותר, חשוב שתבינו את המאפיינים העיקריים של מסכים אלו על מנת שתחליטו אם הם מתאימים היטב לצרכי הצפייה שלכם, בהשוואה למסכי QLED.

לוחות OLED פולטים אור משלהם כאשר מועבר זרם חשמלי, בעוד שתאים בתצוגת LCD-LED דורשים מקור אור חיצוני, כמו תאורה אחורית ענקית, להשגת רמת הבהירות הנדרשת, והתאורה האחורית הזו היא שהפרידה בין מסכי LCD לבין גרסאות ה-LED שלהם.

מרכיבי התאורה

למסך LCD מסורתי יש תאורה אחורית אחידה על פני כל חלקו האחורי של המסך, בעוד שבתצוגת טלוויזיית Oled, הפיקסלים הם שמייצרים את האור, ולכן כאשר הם צריכים להיות שחורים, הם נכבים לחלוטין, במקום להסתמך על תאורה אחורית שתכבה אותם.

בצפייה במסכי OLED בהשוואה לצפייה במסכי טלוויזיה אחרים, ניתן להבחין היטב בהבדלים מבחינת התאורה והגוונים. אם הצפייה מתבצעת באופן קבוע בחדר חשוך, OLED הוא המסך המושלם, וכשמשלבים את הגוונים השחורים עם הלבנים הבהירים שמייצרים גם לוחות ה-OLED, מקבלים תצוגת תמונות בצבעים מרהיבים.

ניגודיות צבעים אינסופית

יצרני טלוויזיות Oled משתמשים במונח “ניגודיות אינסופית” כדי לתאר את האופן בו הפיקסלים המוארים העצמיים נכבים לחלוטין בעת שחזור שחור; מה שמספק צבע שחור “מוחלט” במקום שחור “יחסי” שמתאר רק עד כמה פיקסל אחד יכול להיות כהה לעומת הפיקסל הבהיר ביותר במסך.

היתרונות של OLED חורגים מאיכות תמונה סטטית פשוטה. לוחות OLED מגיבים בצורה עצומה, כלומר לשימוש במסכים אלו למשחקים מורכבים, או למטרות הקמת חדר קולנוע ביתי, מסכיOLED הם הבחירות המועדפות.

קצב תצוגה מתקדם

לוחות Oled מתפקדים בקצב ריענון של עד 0.001 אלפיות השנייה, שלצורך התייחסות, הוא מהיר יותר פי 1,000 מפאנל LCD סטנדרטי עם תאורה אחורית של LED, תוך שהם גם עדיפים על טכנולוגיית הפלזמה.

ומכיוון שמקור התאורה שבו הם משתמשים כל כך זעיר, עומק גדלי המסך הצטמצם באותו קצב. זה אומר שלטלוויזיות OLED יש שחורים עמוקים להפליא ולבנים בהירים, דיוק צבע משופר, כמו גם תנועה מגיבה – והכל מגורם צורה שהוא רק כמה מילימטרים בעומק וקל יותר מאשר טלוויזיות LED רבות.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים
0
Would love your thoughts, please comment.x