מנוי חינם לקבלת עדכונים בוואטספ ובטלגרם

עורך דין פלילי

צילום pixabay

עבירות רבות מוגדרות על ידי החוק כפליליות. מדובר על קבלת דבר במרמה, הונאה, שוחד, עבירות הלבנת הון, צווארון לבן, מיסים ועבירות כלכליות אחרות. מבצעי העבירות מגיעים מכל חתך האוכלוסייה. מאנשים מחתך סוציו אקונומי נמוך אבל גם ממנהלי חברות, בעלי שליטה ואנשים רמי מעלה אחרים. עורך דין פלילי יכול לייצג כל אחד הנחשד בעבירות פליליות אבל, לרוב, מתמחה בנישה אחת או יותר מבין כל אלו. האתגר המונח לפתחו הינו רב בגלל החתך האנושי הזה, בגלל ההתמודדות מול המשטרה וגורמי האכיפה האחרים וכן בתי המשפט.

תהליך אישום פלילי מתחיל בהגשת תלונה החייבת להיבדק על ידי המשטרה, בתפיסת חשוד על ידי שוטר בעת ביצוע עבירה פלילית ועוד. במקרים מורכבים, מוזמן החשוב לחקירה תחת אזהרה במשטרה. זוהי, לרוב, נקודת הזמן בה הוא נזקק לליווי של עורך דין פלילי אשר יכול להדריך אותו איך להתנהל. חשוד זכאי לייעוץ, יכול לשמור על זכות השתיקה. במקרים רבים, הוא זכאי גם להקלות בתנאי מעצר, להיות במעצר בית במקום בבית הכלא, לשחרור בתנאים מגבילים ועוד.

לאחר חקירת המשטרה יגיע התיק לפרקליטות לצורך בחינה ובדיקה שלאחריה תהיה ההחלטה אם להגיש כתב אישום או להימנע ממנו. גם בשלב זה יכול עורך דין פלילי לסייע. הוא יכול להגיע להסדר מותנה אשר במסגרתו ייסגר התיק הפלילי בתמורה להתחייבויות שונות של החשוד. במקרים של עבירות כלכליות, ניתן, לעיתים, להביא לביטול האישום הפלילי בתמורה להמרה לעבירות מנהלתיות ותשלום קנס ועוד. ביטול רישום פלילי הוא הישג אדיר מאחר והוא מהווה כתם חמור לכל החיים.

במידה והתיק, אכן, מגיע לדיון בבית המשפט יכול עורך הדין לסייע רבות על ידי ייצוג נכון ומקצועי. הוא יביא חוות דעת חיוביות, המלצות על הנאשם, ישתמש בתקדימים משפטיים דומים וינסה לעשות הכול כדי להביא לזיכוי או כדי למנוע החלטות על עונשי מאסר חמורים. בנוסף להפחתות עונשים, ניתן השיג מאסר על תנאי, מעצרי בית, לקבל עבודות שירות וכדומה. מומלץ לשכור שירותי עורך דין פלילי בעל מוניטין אשר ילווה את החשוד ומשפחתו ברגעים הקשים.

הרשמו חינם לערוץ הוואטספ והטלגרם שלנו

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

השארת תגובה