ציף צף: מה עשו העיתונאים מפ”ת בפולין, ומה חיפש גרינברג בטייבה

השבוע בציף צף: הסיפור המפתיע אליו נחשפו העיתונאים הפתח תקוואים בפולין, ממי נפרד השבוע ראש העיר, מי הרחיק עד למקסיקו ומי מהפתח תקוואים נצפו היום במירון

ל”ג בעומר פתח תקווה מירון 

אמש פרסמו כאן בפתח תקוואי כתבה מתעדכנת עם כל ההדלקות המרכזיות, מתלמודי התורה בעיר והקהילות השונות. תיעוד נוסף שהגיע ממש עם סגירת המדור הוא של הרב צבי יהודה לאו, רב קהילת “‘קהל חסידים” בעיר בהדלקת המדורה של הקהילה. לחיצה על התמונה תיקח אתכם לכתבה המלאה ובה תמונות מכלל ההדלקות בעיר.

הרב צבי יהודה לאו - קהל חסידים <a href=בפתח תקווה" width="1280" height="720" />

הפתח תקוואי אלי הלמן (בוגר תלמוד תורה ברכת יעקב) נצפה היום בהילולה וההדלקה במתחם של איש היח”צ יוסי רוזנבוים במירון.  באירוע נכחו רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, עו”ד עודד פלוס מנכ”ל המשרד לשירותי דעת ומכובדים נוספים.

אלי הלמן במירון - פתח תקוואי

פתח תקוואי נוסף שנצפה במירון הוא אבירם ג’רפי מנהל ההפקה ברדיו ‘קול ברמה’ – שהיה אחראי על כל שידורי מירון של תחנת הרדיו הספרדית. ג’רפי בוגר להקת הרבנות הצבאית גם נתן קולו במהלך השידור.

במקביל בתחנה המתחרה – למרות שעזב את ‘קול חי’ לפני כחצי שנה נראה כי שיתופי הפעולה של הפתח תקוואי דוד חכם עם ‘קול חי’ ממשיכים כדי להזים את השמועות על מתיחות בינו לבן הנהלת הרדיו. לפתח תקוואי נודע כי חכם קיבל הצעה להנחות את המשדר המרכזי ממירון אבל סירב מאחר והעדיף להיות במדורות עם משפחתו. אבל ביום ל”ג בעומר עצמו כאמור שידר חכם תוכנית עם עורך הדין משה  אוסדיטשר שסיכמה את ל”ג בעומר מבטו שלו.

דוד חכם ועוד משה אוסדיטשר

 

מסע העיתונאים לפולין

קבוצה של כעשרה עיתונאים מובילים בתקשורת הדתית והחרדית יצאה במשלחת משותפת של אל על וההסתדרות הציונית כדי להעמיק את החובה לבקר באתרים היהודיים ספוגי הדם והאפר, ולהיחשף לנתוני האנטישמיות העכשוית בפולין. את פתח תקווה יצגו במשלחת 2 – יצחק נחשוני, מוותיקי התקשורת הדתית ועורך העיתון ‘מרכז העניינים’ וסגולי קרשנבוים מ’בשבע’.

יו”ר ההסתדרות הציונות יעקב חגואל טען כי האנטישמיות קיימת אלא שהיהודים אינם מתלוננים. כאיל ולהוכחת אמיתות טענותיו נתקלו העיתונאים מיד עם נחיתתם בורשא בקריאת כינוי הגנאי ‘ג’יד’ כלפיהם, הזכור מהימים האפלים בעבר. בעת שנחשוני אמר באושוויץ קדיש מצמרר על בני משפחתו, סבו סבתותיו ואחיו מאב שנטבחו ונכחדו במחנה ההשמדה, תוך שקולו נשנק, עמדו מן הצד צעירים פולנים שהגיעו לסיור לימודים וגיחכו.

משלחת העיתונאים לפולין - פתח תקווה

לא מעט סיפורים עיתונאיים מרתקים יצאו מהסיור הזה אבל הסיפור המדהים ביותר התגלה להם בעיירה ששמה איזביצא, שלפני השואה היתה מאוכלסת ב 97% יהודים וב3% …גויים של שבת. מדריך הקבוצה, הרב בני קלמנזון, ראש ישיבת עתניאל, אנציקלופדיה מהלכת על תולדות יהודי פולין שכבר הדריך מעל 250 קבוצות בין האתרים היהודיים בפולין סיפר כי באחד מביקוריו בבית העלמין היהודי של העיירה, שכל המצבות בה נעלמו , הבחין בקבוצה של פועלים שכורה קבר במקום. לתימהונו ושאלתו למי נועד הקבר בעיירה שאין בה עוד יהודים? השיבו כי לכומר של העיירה הנמצא בחופש מהתפקיד. הוא ביקש את מספר הטלפון של הכומר ונדהם לגלות שזהו מספר בישראל.

מסתבר כי מדובר בכומר של יפו, ג’אבש פבולובסקי שמו, שאינו אלא ילד יהודי בשם יעקב צבי גריגר, שנמסר לפני השואה למשפחה פולנית וגדל כפרח כמורה עד שמונה ככומר באיזביצא. כאשר גילה את יהדותו התייעץ עם האפיפיור מה לעשות, והלה הציע לו את משרת הכומר ביפו שבמדינת היהודים, שם יוכל לשלב בין…שתי אמונותיו. פאסלוסקי, או גריגר בשמו היהודי, משמש גם בימים אלה בתפקיד הכומר של יפו אך הביע את רצונו להיקבר כיהודי, בבית הקברות היהודי באיזביצא מולדתו. שם נכרה לו קבר ואפילו מצבה הציב בחייו לעצמו.

מצבת הכומר

סומבררו אאוט תפילין אין

העיתונאי הפתח תקוואי ויקיר ציף צף ובנם של קדושים שלומי קוק, יצא בתחילת השבוע למקסיקו, שם נפגש עם נציגי הקהילה היהודית במקום. תקוואי שם את ידיו על תיעוד מיוחד של קוק עטור בתפילין בניכר. וברוך שלא שם חלקו בסומבררו.

שלומי קוק - מקסיקו

שוקרן טייבה שוקרן

בשעה שתקוואי פרסם את דבריו החשובים בליל שישי שעבר חבר מועצת העיר האופוזיציונר רמי גרינברג עזב את פתח תקווה ובעיותיה לכמה שעות טובות ונסע לא אל הים, אלא לטייבה. כן, טייבה. מה לחבר מועצת העיר מטעם הליכוד בפתח תקווה ולטייבה אתם שואלים? מסתבר שגרינברג היה שותף למפגש יחד עם ראש עיריית טייבה מסרואווה מנצור ועורכי דין מטייבה ומאזור המרכז וכן אישי ציבור נוספים מהתחום המוניציפלי שעסק בצרכים והבעיות של התושבים במגזר היהודי והערבי ומסתבר שבעיות דומות יש לכולם. מי כמו גרינברג האופוזיציונר לדעת ולספר לכם על כך. את המפגש אגב, ארגן חברו לספסל לימודי המשפטים של גרינברג, עו”ד מוחמד אמין טיבי שארגן ואירח את האירוע.

רמי גרינברג בטייבה - פתח תקווה
רמי גרינברג והחברים מטייבה


מחסני הקריקטורה

האיש והמותגים אלעד סויסה (“מחסן היבואן”) הפתח תקוואי החביב לא מפסיק להתחדש בשיטות פרסום. לאחר שעשה באזז ברשת עם סרטוני פרסום ויראליים, התחדש סוויסה בקריקטורה בדמותו, מעוצבת להפליא שתלווה מעתה את כל פרסומי הקבוצה.

אלעד סוויסה

להתראות מפקד תחנת פ”ת

סנ״צ טל פיקרביץ’ שסיים לאחרונה את תפקידו כמפקד תחנת פתח תקווה, התארח השבוע בלשכת ראה העיר לטקס פרידה בנוכחות סגני ראש העיר איציק ברוורמן וחברי מועצה. ברוורמן נפרד מפיקרביץ’ במילים חמות ופירקביץ’ החזיר לו במילים חמות עוד יותר כמיטב המסורת בטקסי פרידה. תקוואי יכול לספר לכם שבנתיים מי שממלא את מקומו של טל, הוא סנ”צ ברק מרדכי.
ראש העיר נפרד השבוע - פתח תקווה

מזל טוב

לאליהו ואסתר אורשלימי לרגל הולדת הבת
לשימי והדס נפחא להולדת הבת
למשפחת אליהב לאירוסי הבן

לציף צף הקודם לחצו כאן

עד כאן דברינו לשבוע זה. לשליחת מידע ל’ציף צף’ ולהזמנות לאירועים שווים במיוחד (רצוי חריף ומלוח) ניתן ללחוץ כאן, או לשלוח ישירות למייל: [email protected] 

מעוניינים לקחת חסות על המדור? לחצו כאן.

0 0 votes
דרגו עכשיו את הכתבה

לשיתוף הכתבה

Subscribe
Notify of

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו מאיתנו עדכונים ופרסומים

אולי יעניין אותך גם

0
Would love your thoughts, please comment.x